Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» شهرضا با تمرکز بر آموزش و توانمندسازی و کارآفرینی از این طریق، آموزش حفظ قرآن به ۴۸۰ نفر از بچه‌های مسجد و کمک‌های مومنانه توانسته جزء کانون‌های پیشتاز در طرح ملی «ایران قوی» باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) منازل سازمانی شهرستان شهرضا (از توابع اصفهان) توانسته با کسب 15350 امتیاز جزء پیشتازان طرح ملی «ایران قوی» باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آموزش حفظ به ۴۸۰ قرآن آموز

 

 

 

 

«سیدجواد میرطالبی» با بیان اینکه در دوران کرونا بیشتر فعالیت بچه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در فضای مجازی متمرکز شده است، گفت: هم اکنون 480 نفر از اعضاء و فعالان این کانون مسجدی، مشغول حفظ قرآن هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» ادامه داد: با توجه به استقرار این کانون مسجدی در شهرک مسکونی کارکنان ارتش، شش استاد شهرک، آموزش حفظ قرآن را در فضای مجازی به بچه های مسجد ارائه می کنند. علاوه بر فضای مجازی، کلاس های 10 تا 20 نفره حفظ قرآن در فضای باز نیز برگزار می شود.

 

میرطالبی با بیان اینکه مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه همسو با تاکید مقام معظم رهبری از دیگر ابعاد فعالیت بچه های مسجد است، تصریح کرد: تا کنون طی سه مرحله این کمک ها به دست محرومان رسیده است.

 

 

 

 

 

بنابر این گزارش، تولید انیمیشن «سپهبد سلیمانی»، بازخوانی سرودهای انقلابی، برگزاری دوره های آموزشی مجازی نیز از دیگر فعالیت هایی است که به همت این کانون فعال مسجدی انجام می شود.

 

محورهای  کارآفرینی و اشتغال زایی 

 

کانون فرهنگی هنری شهید عمرانی به کارآفرینی و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان توجهی ویژه دارد در این راستا ورکشاپ هاي ماهانه ويژه جوانان و بزرگسالان و راه هاي کسب درآمد از طريق صنعت سينما و نرم افزارهاي تدوين فيلم و جلوه هاي ويژه و نقد و بررسي تدوين فيلم هاي بزرگ صنعت سينماي ايران را برگزار می کند. آموزش انيميشن سازی توسط نرم افزار های لوميون و جلوه های ويژه با افترافکت و تدوين با نرم افزار پريمير و آشنايي با نرم افزارهاي auto cad و 3d max و معرفي نرم افزارهای صنعت ساختمان با رویکرد توانمندسازی هم در این راستا انجام می شود.

 

برگزاری ورکشاپ های کاربردی 

 

همانطور که بیان شد شیوع کرونا و محدود کردن فعالیت های حضوری همچون باعث شده که کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز فعالیت خود را به این فضا منتقل کنند، چنان که کانون فرهنگی هنری شهید عمرانی نیز چنین رویکردی را داشته است.

برگزاری ورکشاپ های ماهانه با حضور نخبگان علمی و ارائه راهکار جهت بالا بردن تراز علمي کشور در ژورنال های بين المللی به منظور شناسايی و تشکيل هسته های علمی پژوهشی، برگزاری ورکشاپ های ماهانه و تبليغ و ترويج دين با زبان تصوير در شبکه های جهانی، برگزاری دوره های ويژه توليد محتوای مذهبی و ملی و فرهنگی در فضاي مجازی با تشکيل کانال در پيام‌رسان هاي ايراني، برگزاري ورکشاپ های ماهانه با حضور نخبگان علمي و ارائه راهکار جهت بالار بردن تراز علمي کشور در ژورنال های بين المللی ازجمله فعالیت های این کانون فعال مسجدی در حوزه فضای مجازی و شبکه سازی است.

 

راه اندازی کافی نت در کوی سازمانی زير نظر کانون جهت ارائه خدمات رايانه ای ويژه خانواده ها و برگزاری کلاس جهت آشنايي خانواده ها با خدمات رايانه ای و با حضور اساتيد برجسته، برگزاری ورکشاپ ماهانه با حضور مغزهای متفکر انقلابي و شرح آسيب های فضای مجازي و ارائه راهکار توسط هسته های فرهنگي، برگزاری کلاس ويژه توليد پکيج های آموزشی-مذهبی و ... ترويج آنها در فضای مجازی در این محور انجام شده است.

 

آموزش و توانمندسازی نیز از محورهای مهم فعالیت کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» است، در این راستا دوره های سواد رسانه ای ويژه خانم هاي خانه دار و با حضور اهالی رسانه، دوره های آشنايی هنرجويان با کهکشان راه شيری و رصدخانه های برجسته و علوم مرتبط با کيهان شناسی، کلاس های مهارت آموزی خياطی جهت بانوان و کامپيوتر زير نظر فنی حرفه ای با اخذ مدرک، دوره های بصیرتی، کلاس های درسی تقویتی با شهریه پایین، دوره های اخلاق، دوره های آموزش مهارت های هفتگانه رایانه ای، کلاس های مبارزه با آسیب های اجتماعی برگزار می شود و در جلب مخاطبانی از سنین مختلف موفق عمل کرده است.

 

فعالیت های هنری نیز در این کانون مسجدی جایگاهی ویژه دارد و ذیل آن دوره های نقاشی، مداحی، خوشنویسی، فیلمسازی، عکاسی، شعر و ادبیات، خیاطی، قصه گویی، داستان نویسی، صنایع دستی، تولیدات هنری و ... ویژه گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

 

همانطور که بیان شد کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» به فعالیت های قرآنی به ویژه حفظ آیات نورانی وحی توجهی ویژه دارد، کلاس های قرآن با حضور استادان روشندل، کلاس های روانخوانی براي رده های سني مختلف، دوره های قرائت قرآن در سطح کوی سازمانی به صورت عمومی ذیل این محور برگزار می شود.

 

ترویج فرهنگ مطالعه

 

 

کتاب و کتابخوانی از دیگر عرصه هایی است که بچه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در آن حضوری فعال و اثرگذار دارند. ترويج فرهنگ مطالعه از طریق تشويق اهالي کوي به مطالعه با معرفي کتاب و برگزاري مسابقه و اهداي جوايز به نفرات برتر، برپایی نمایشگاه های فصلی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی در این محور انجام می شود.

 

اعضا و فعالان این کانون مسجدی به فعالیت های ورزشی نیز اهتمامی ویژه دارند، برگزاری دوره آموزش تنيس و مسابقات ماهانه در سالن ورزشی، برگزاری کلاس بسکتبال جهت ساکنين با دعوت از مربيان برجسته در سطح شهرستان، برگزاری کلاس هاي آموزش ورزش های رزمي جهت ساکنين در رده های سني مختلف با دعوت از اساتيد مجرب رزمي همراه با اعطای گواهينامه، برگزاری پیاده روی جمعی با حضور اهالی و بچه های مسجد هر هفته جمعه ها، برگزاری دوره های آموزش شنا، تنیس، فوتبال، والیبال و ... در محور ورزشی در این کانون انجام می شود.

چنان که هر ماه 150 نفراز ساکنان با هماهنگي کانون با نظارت چند تن از کوهنوردان مدعو به کوهپيمايي و نیز هر هفته 50 نفر از دانش آموزان با پرداخت هزينه به سالن فوتسال برای تمرین اعزام مي شوند.

 

بنابر آنچه مرور شد می توان دریافت چه عواملی سبب شده کانون فرهنگی هنری «شهید عمرانی» موفق به کسب امتیازی بالا در طرح ملی ایران قوی شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون فرهنگی هنری کانون مسجدی برگزاری ورکشاپ برگزار می شود برگزاری دوره برگزاری کلاس انجام می شود بچه های مسجد شهید عمرانی فضای مجازی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون

سروان پاسدار جهانشیر تیموری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده خشت و کنارتخته شهرستان کازرون با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات چهارده گانه قرآن، عترت و نماز دانش آموزی شهرستان کازرون به میزبانی منطقه خشت، کنارتخته و کمارج برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، حفظ ویژه قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام، انشاء نماز، اذان، گفتمان مهدوی، مداحی و دعاخوانی در مدارس بخش‌های خشت و کنارتخته برگزار شد.

او افزود: ۴۲۰ نفر از دانش آموز پسر و دختر مقاطع متوسطه اول و دوم در این دوره از مسابقات با کارشناسی داوران قرآن شهرستان کازرون با حضور و همراهی مسئولان، دبیران و خانواده‌های دانش آموزان به رقابت پرداختند و نفرات برتر در هر رشته جهت شرکت در مسابقات استانی معرفی شدند.

سروان پاسدار جهانشیر تیموری، تصریح کرد: بهترین راه انس، الفت و آشنا کردن نوجوانان با قرآن کریم در دوران دانش آموزی است که جا دارد در این خصوص همت و تلاش مضاعفی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران