Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، رتبه برتر در میان مراکز تحقیقاتی کشور را در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرد و به گفته رییس این مرکز تمرکز بر انعقاد قراردادهای برون‌دانشگاهی، از اهداف پیش روی این مرکز است.

الهام ناظمی- رئیس مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کسب رتبه برتر این مرکز در میان مراکز تحقیقاتی کشور در هشتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور، اظهار کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۵ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تلاش دارد تا با همکاری و هم اندیشی با نهادهای مدیریتی و اجرایی شهرسازی و معماری موجبات کاربردی شدن و اجرای طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در همین راستا به عنوان مرکز پژوهشی با نگرشی فراگیر و با به کارگیری اعضای هیات علمی و نیروی­‌های متخصص در هسته­‌های تحقیقاتی سه گانه معماری، شهرسازی و هنر، سعی در پر کردن خلأ میان حرفه و دانشگاه از یکسو و کاربردی کردن دستاوردهای مرکز داشته است.

رئیس مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباددایجاد ارتباط مؤثر با ارگان‌های دولتی و غیردولتی کشور و ایجاد زمینه مناسب برای عقد قراردادهای پژوهشی و اجرایی در حوزه شهرسازی و معماری، ارائه خدمات و امکانات برای پژوهش مؤثر، تلاش به‌منظور ارتقای علمی-پژوهشی استادان و دانشجویان دانشکده شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و گسترش همکاری‌های بین‌رشته‌ای با دیگر مراکز علمی-تحقیقاتی را از جمله اهداف این مرکز نام برد.

وی در توضیح مؤلفه‌های انتخاب در جشنواره فرهیختگان، گفت: ملاک ارزیابی مراکز تحقیقاتی هر ساله بر اساس پنج مولفه اصلی زیرساخت، مدیریت و کارکنان، مدیریت مستندات و اطلاعات، برونداد خدماتی و برونداد مالی است که برای تعیین امتیاز هر یک از این موارد شاخص ها و امتیازاتی در نظر گرفته شده که پس از بررسی مستندات مربوط به هر شاخص و اعتبارسنجی آنها، رتبه هر یک از مراکز تحقیقاتی مشخص می‌شود.

به گفته ناظمی، مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از ابتدای تاسیس تلاش کرده تا در بیشتر شاخص‌های مربوط به مؤلفه های فوق به سطح قابل قبولی برسد و در جشنواره هشتم فرهیختگان موفق به کسب رتبه برتر در میان مراکز تحقیقاتی کشور شد.

وی درباره تازه‌ترین فعالیت های مرکز، اظهار کرد: بیشترین تمرکز ما در ماه‌های اخیر بر جذب طرح‌های برون دانشگاهی از طریق شرکت در فراخوان های اعلام شده از طرف سازمان های مختلف بوده است. علاوه بر این چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، تالیف و ترجمه کتاب با توجه به نیازهای موجود در حوزه معماری، شهرسازی، برگزاری کارگاه­ ها و دوره ­های علمی- آموزشی جهت افزایش توانمندی دانشجویان و اساتید، عرضه خدمات کارشناسی و مشاوره­ای در قالب قرارداد با بخش‌های دولتی و اجرایی کشور، برقراری ارتباط متقابل با مراکز تحقیقاتی سایر واحدهای دانشگاهی و عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان­‌ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی، از دیگر فعالیت‌های اخیر این مرکز است.

رئیس مرکز تحقیقاتی افق‌های نوین در معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در توصیه‌ برای موفقیت جوانان، دانشجویان و پژوهشگران، گفت: موفقیت اتفاقی نیست. در حوزه پژهش نیز موفقیت حاصل برنامه‌ریزی و تلاش محقق است. اگر پژوهشگران به این باور برسند که راز موفقیت را در درون خود جست‌وجو کنند و با شناخت صحیح زمینه‌های علاقه‌مندی خود به کار تحقیقی بپردازند در مسیر پژوهش موفق خواهند بود.

ناظمی اضافه کرد: نگاه دقیق و جست‌وجوگر محققان باید به‌دنبال شناخت مسائل و چالش‌های روز باشد تا بتوانند دستاوردهای پژوهشی موفقی را به ارمغان آورد. کنار گذاشتن ترس‌ها و محدودیت‌ها در مواجهه با چالش‌های تحقیقاتی و پذیرش شکست در فرآیند انجام کار تحقیقاتی سبب می‌شود تا محققان محتاط‌تر و هوشمندتر در مسیر پیش بروند و ناامیدی در این عرصه برای آنان به حداقل و موفقیت به حداکثر برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد مرکز تحقیقات معماري شهرسازي مراکز تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند