Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@23:34:52 GMT

رخ رسمی یورو، پوند و ۲۳ ارز کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۰۶۷

رخ رسمی یورو، پوند و ۲۳ ارز کاهش یافت

بانک مرکزی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ خردادماه) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که براساس آن بهای ۲۵ ارز از جمله یورو و پوند نسبت به دیروز افزایش و نرخ ۱۲ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز ثابت ماند.

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۹ هزار و ۵۴۴ ریال و یورو ۵۱ هزار و ۲۳۵ ریال ارزش‌گذاری شد.  

برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۸۲۳ ریال، کرون سوئد پنج‌هزار و ۸۶ ریال، کرون نروژ پنج‌هزار و ۸۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۹۰ ریال، روپیه هند ۵۷۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۶۲۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۵۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۴۳ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۱۳ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در تابلوی بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۴ هزار و ۸۱۲ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۴۱۳ ریال، راند آفریقای جنوبی سه‌هزار و ۱۱۰ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۸۶۷ ریال، روبل روسیه ۵۷۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۶۰۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۷۵۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۹۳ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۲۷ ریال، کیات میانمار ۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۷۷ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۹۵ و دینار لیبی ۹ هزار و ۴۴۳ ریال تعیین شد.

همچنین هر یوان چین ۶ هزار و ۵۶۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۶۱۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۷۶ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۷۹۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۳۰ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۳۴ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۴۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۶۳۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۲ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۸ هزار و ۱۰۰ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۶۸۴ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۸۸ ریال قیمت خورد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ۱۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات