Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@12:52:14 GMT

ویتول: اوپک پلاس بازار نفت را کنترل می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۱۶۹

ویتول: اوپک پلاس بازار نفت را کنترل می کند

بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی جهان معتقد است اوپک پلاس کنترل بازار نفت را در دست دارد.

به گزارش بلومبرگ، مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول انتظار دارد ادامه پایین ماندن سطح تولید نفت آمریکا نسبت به دوران پیش از همه‌گیری ویروس کرونا سبب شود سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) کنترل قیمت‌های نفت را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانسی آنلاین گفت: کاهش حفاری و تولید آمریکا، رقیب چندانی برای اوپک پلاس در مدیریت بازار نفت باقی نمی‌گذارد.

قیمت نفت خام برنت هفته گذشته برای نخستین بار و با افزایش تقاضا نسبت به عرضه افزایش یافت و به بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

تولیدکنندگان نفت آمریکا همچنان تنها از نیمی از دکل‌های مورد استفاده خود پیش از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنند، در حالی که ائتلاف اوپک پلاس در حال افزایش تدریجی عرضه نفت به بازار با بهبود تقاضاست.

مدیر منطقه آسیای ویتول گفت: این دیدگاه در بازار وجود دارد که کنترل در دست اوپک پلاس است.

مولر اظهار کرد: تولید نفت آمریکا به این زودی‌ها به سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا بازنمی‌گردد.

برچسب هااوپک پلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ویتول (Vitol)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اوپک پلاس سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک ویتول Vitol آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا