Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@15:13:07 GMT

پدیده انتخابات ۱۴۰۰ چه کسی است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۲۱۰

پدیده انتخابات ۱۴۰۰ چه کسی است؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد و با نزدیک شدن به روز رأی‌گیری فضای سیاسی و انتخاباتی کشور داغ‌تر می شود. از مهمترین برنامه های انتخاباتی کشور که تاثیر بسزایی در شور انتخاباتی دارد مناظره‌هاست. مناظراتی که دور اول آن برگزار شد و مانند همیشه با حواشی مختلفی همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، امیرارسلان احمدی مقدم مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با مشکلات اصلی کشور و وعده‌های پوچ دولت فعلی اظهار کرد: مشکلات اصلی کشور معیشت، گرانی، مسکن، تورم و مسائل اقتصادی است که دولت یازدهم و دوازدهم با دادن وعده ۱۰۰ روزه و نشان دادن کلید و شعارهایی همچون «هم باید چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها»، اعتماد مردم را به خود جلب کرد.

وی افزود: متاسفانه دولت روحانی با گره زدن مشکلات کشور و راه‌حل آنها به قراردادهای خارجی و به‌ویژه برجام نتوانست به وعده‌های خود عمل کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مشکلات عدیده اقتصادی کشور باعث شده شعار اصلی کاندیداهای این دوره در حوزه اقتصادی باشد عنوان کرد: مردم شعار و وعده زیاد شنیده‌اند؛ کاندیداها بجای تهمت، افترا زدن، خواندن انشا و توهین‌هایی که از پیش آماده کرده‌اند، به ارائه برنامه‌های خود و برون‌رفت از مشکلات فعلی بپردازند.

فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج نوع صحبت‌های همتی و مهرعلیزاده دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را ناصحیح دانست و ادامه داد: در مناظرات باید به ارائه برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود پرداخت؛ در حالی که همتی با مظلوم‌نمایی و تهمت زدن از پاسخ به وضعیت اقتصادی فعلی که از نتایج مدیریت او در بانک مرکزی است طفره رفته و سرباز زد.

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد کرج ادامه داد: امروز مردم می‌پرسند برنامه‌های نامزدها برای گرانی، تورم، شغل، مسکن، بورس و عدم ثبات قیمت‌ها چیست و کاندیداها در این حوزه‌ها چه راهکاری دارند. و این در حالی است که دیگر شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه جواب نمی‌دهد.

احمدی‌مقدم در پاسخ به پدیده مناظره روز اول با اشاره به اینکه از نگاه مردم پدیده کسی است که برنامه داشته باشد افزود: در بین کاندیداها فردی پدیده است که بدون تخریب و بی تقوایی به ارائه برنامه‌های خود بپردازد و نسبت به عملکرد خود دفاع کند. از بین کاندیداها حجت‌الاسلام رئیسی ، جلیلی و قاضی زاده هاشمی از امتیاز بالایی نسبت به سایرین برخوردار بودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری و دامپزشکی در ادامه از راهبرد اصلاح طلبان برای کسب رأی را استفاده از کلید واژه‌هایی همچون حجاب، آزادی، استادیوم، کنسرت و... دانسته و افزود: 52 درصد رای دهندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و این طبیعی است برای جریانی که برنامه‌ای جهت اداره کشور ندارد از این کلیدواژه‌ها و همچنین رقیب هراسی استفاده کند.

وی اضافه کرد: در انتخابات دوره گذشته هم شاهد بودیم این جریان مهمترین راهبردشان برای گرفتن رای استفاده از کلیدواژه‌های خاص و رقیب‌هراسی بود و فردی را که متهم به دیوار کشی میکردند در قوه قضائیه نه تنها دیوار کشی نکرد بلکه دیوارها و موانع را از پیش روی مردم کنار زد.

احمدی‌مقدم در رابطه با اینکه اخیرا اصلاح‌طلبان در شبکه‌های مجازی شروع به تعریف و تمجید از کاندیداهایی چون جلیلی کرده‌اند گفت: برنامه‌های کاندیدای جریان انقلابی که فقط در روز مناظره بیان نشده است؛ بلکه از قبل هم در رسانه های مختلف ارائه شده پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که هدف این جریان تایید برنامه‌های کاندیدای انقلابی نیست بلکه هدفشان اختلاف افکنی و تشتت آرا و در نهایت تشویق و تحریک نامزدها جهت ماندن در عرصه رقابت‌هاست تا با چنددستگی آرا بتوانند انتخابات را به دور دوم بکشانند.

احمدی مقدم در پایان بر لزوم مشارکت حداکثری تاکید کرد و ادامه داد: این انقلاب ثمره خون بیش از 230 هزار شهید است و ایران روز به روز با وجود مدیرانی انقلابی و در میدان، قدرتمندتر خواهد شد که همه اینها نیازمند مشارکت بالا و انتخاب درست است و فرد منتخب با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید دارای شاخص‌های همچون تقوا، تعهد، فسادستیز، خدمتگزار مردم، راستگو، به جوانان و پیشرفت کشور ایمان داشته و مردمی باشد.

انتهای پیام/

علی مجیدی کد خبر: 1098446 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تشکل‌های دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تشکل های دانشجویی احمدی مقدم برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

کد خبر 6096438 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان