Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت، ایالات متحده به دنبال پایگاه‌هایی در میان کشورهای همسایه افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است اما در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند که مقامهای دولت بایدن در حال رایزنی با مقام‌های پاکستانی برای تضمین پایگاه‌هایی در نزدیکی افغانستان برای عملیاتهای آتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یک پایگاه در پاکستان داشت که از آن برای حملات پهپادی علیه شبه نظامیان استفاده میکرد اما با تیرگی روابط دوجانبه در سال ۲۰۱۱ از این تاسیسات بیرون شد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت: در حالیکه که ما هیچ توافقی روی پایگاه‌ها نداشتیم که اعلام کنیم، می‌دانیم که همسایگان افغانستان اشتیاق ما برای مقابله با آفت تروریسم جهانی را دارند. ایالات متحده به پیگیری گزینه‌هایش با شرکا و متحدانش در این منطقه ادامه خواهد داد.

این سخنگو افزود، وزارت دفاع آمریکا در حال ارزیابی گزینه‌های جدیدی به عنوان پایگاه به همراه وزارت خارجه و جامعه اطلاعاتی آمریکاست.

پیشتر در روز دوشنبه، ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا گفت ارتش کشورش تقریبا خروج نیمی از نیروهایش از افغانستان را تکمیل کرده است و در مسیر تحقق ضرب‌الاجل خروج سپتامبر است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خروج نیروهای خارجی از افغانستان پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد