Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید محمد ارجمندزاده مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: برخی صنایع این امکان را دارند که روزانه چند ساعت برق خود را خاموش کنند، این اقدام از قطعی برق در بخش صنایع جلوگیری می‌کند.

 مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد: با چنین مشترکانی توافق کرده‌ایم تا در ساعات اوج مصرف چند ساعت نسبت به خاموش کردن دستگاه‌ها اقدام نمایند و پاداش این مشترکان روی قبض برقشان اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمندزاده بیان کرد: با توجه به این‌که مشترکان کشاورزی اکثرا صاحب چاه آب هستند، در صورت همکاری و خاموش کردن چاه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر، هزینه قبض برقشان رایگان می‌شود.

 مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم بیان کرد: با مشترکان تجاری به‌ویژه در مراکز عمده و پاساژ‌ها نیز هماهنگ شده است، حدفاصل ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر تعطیل کنند تا مدیریت مصرف داشته باشیم و مجبور به خاموشی نشویم.

ارجمندزاده افزود: در صورتی که همکاری لازم صورت نگیرد، مجبور به قطع فیدر مشترکان کشاورزی می‌شویم و اگر عبور از خط مجاز مصرف ادامه داشته باشد، برق مشترکان خانگی نیز قطع می‌شود که مطلوب ما نیست.

به گفته ارجمندزاده، مشترکان اداری نیز موظف هستند از ابتدای صبح برق مصرفیشان را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و از ساعت ۱۲ و نیم تا پایان وقت اداری نیز ۱۰ درصد کاهش دهند.

مدیر امور فوریت‌های شرکت برق قم یادآورشد: از مشترکان خانگی و تجاری نیز که نسبت بالایی از مشترکان برق قم را تشکیل می‌دهند، انتظار داریم الگوی مصرف از جمله تنظیم درجه حرارت کولر، عدم استفاده از وسایل پرمصرف مثل اتو، جاروبرقی، لباسشویی و ظرف‌شویی در ساعات اوج مصرف از ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر را رعایت کنند.

او گفت: با توجه به این‌که سقف پیک مجاز به‌صورت روزانه اعلام می‌شود، مکلف هستیم این سقف را برای رعایت وضعیت پایداری شبکه و عدم قطع برق رعایت کنیم که این مساله را می‌توانیم از طریق این اقدامات محقق کنیم.

 مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم بیان کرد: در چند روز گذشته این موضوع کاملا محقق شده و قم جزو استان‌هایی بود که مصرف برق مشترکانش از حد مجاز عبور نکرده است.

ارجمندزاده با بیان این‌که در حال حاضر خاموشی‌ها به استان‌ها سپرده شده است، افزود: اگر از حد مجاز عبور کنیم، اختیار خاموشی‌ها از استان خارج می‌شود و به‌صورت سراسری از مرکز برای قطع بار اقدام می‌کنند.

او با بیان این‌که از ۶۰۰ هزار مشترک برق قم، ۴۸۰ هزار مشترک خانگی است، افزود: خاموشی در هر سطحی که انجام شود و در هر نقطه و برای هر مشترکی، دردسرساز خواهد شد.

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به این‌که کوچک‌ترین اقدامات از جمله خاموش کردن یک لامپ اضافه می‌تواند به گذر از این بحران کمک کند، گفت: شاید برخی مشترکان تصور کنند خاموش کردن یک لامپ تاثیری در کاهش مصرف برق نداشته باشد، اما وقتی ۴۸۰ هزار لامپ هم‌زمان خاموش می‌شود، اثرش در وضعیت و مدیریت بار مشخص می‌شود و با این تعداد لامپ موفق می‌شویم برق تعداد زیادی از مشترکان بخش صنعتی که به‌واسطه مصرف بالا دچار مشکل شده‌اند را روشن نگه داریم.

به گفته ارجمندزاده، میانگین سقف پیک مجاز در هفته جاری ۶۷۰ مگاوات بود که این میزان نسبت به این بازه زمانی مشابه سال گذشته بوده است.

در حال حاضر بیش از ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توزیع برق رعایت الگوی مصرف مشترکان خانگی خاموش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد