Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:18:28 GMT

کوه دوبرادران قم آلت قتاله مردم است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۸۷۱۲

کوه دوبرادران قم آلت قتاله مردم است

ایسنا/قم معاون فدراسیون کوهنوردی گفت: در قم کوهی به نام دو برادران وجود دارد که به دلیل شکل فیزیکی که دارد به این اسم مشهور شده است، ولی با تلفاتی که همیشه می‌دهد باید گفت که این کوه، در واقع آلت قتاله است.

حجت‌الاسلام علی شریفیان، معاون فدراسیون کوهنوردی، در گفت وگو با ایسنا بابیان اینکه باید اصول کوهنوردی و فرق کوه و صخره را بدانیم، عنوان کرد: در قم کوهی به نام دو برادران وجود دارد که به دلیل شکل فیزیکی که دارد به این اسم مشهور شده است، ولی با تلفاتی که همیشه می‌دهد باید گفت که این کوه، در واقع آلت قتاله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کوه در هیچ تعریفی نمی‌گنجد و نمی‌توان آن در قالب نام کوه و چیز دیگری گنجاند، ادامه داد: به هیچ عنوان نباید به این ارتفاع رفت؛ زیرا خطرات بسیاری مردم را در این منطقه تهدید می‌کند چون این کوه بافت اسفنجی دارد که سال‌ها زیر آب بوده و اصلاً محیط مناسبی برای کوهنوردی نیست.

وی با اشاره به اینکه صعود به برف انبار نیز به مبتدیان توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: برف انبار بام استان قم است که برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود ولی دامنه‌های قله محیط مناسبی دارد؛ زیرا از نظر محیطی فضایی بسیار متفاوت با قم دارد.

معاون فدراسیون کوهنوردی با تأکید بر اینکه کوهنوردی اصول و شرایط خود را دارد، بیان کرد: بدون رعایت این اصول نمی توانیم کوهنوردی موفق باشیم؛ مثلاً لباس کوهنوردی باید شکلی مخالف فضای محیط باشد؛ یعنی اگر فضای کوه خاکستری است باید لباسی بپوشید که در این فضا رخ نمایی داشته باشد به همین دلیل است که رنگ‌های زرد قرمز و نارنجی پوشیده می‌شود که هم یکدیگر را در کوه پیدا کنیم و هم اگر مشکلی پیش آمد راحت‌تر شناسایی شویم.

حجت‌الاسلام شریفیان ادامه داد: صعود به کوه با یک کفش معمولی و امکانات ساده کوه‌پیمایی کار سختی نیست به شرطی که با باشگاه قانونی به کوه برویم نه گروه‌های غیرقانونی و برخی که تخصص و تعهد ندارند. اگر به دنبال امنیت کوهنوردی هستیم باید با مربی حرفه‌ای این مسیر را دنبال کیم.

وی بابیان اینکه تنها به کوه رفتن اشتباه محض است، اظهار کرد: فرض کنید مچ پای ما در کوه پیچ بخورد، چه کسی می‌خواهد درجایی که موبایل شما هم آنتن نمی‌دهد به داد شما برسد؟ مسائلی چون ترس از ارتفاع با ممارست و مشاوره حل می‌شود ولی قطعاً اگر به دنبال حضور در کوه هستید به هزار و یک دلیل از حضور تنهایی در کوه اجتناب کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی كوهنوردي کوه دوبرادران قله برف انبار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه دروغ پراکنی انگلیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، هر بار توطئه های شوم دشمنان با درایت و آگاهی مردم ایران نقش بر آب می شود.

مردم ایران تا همیشه پشتیبان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و نقشه های رسانه های معاند رسوایی بیش از پیش آن ها را به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس | فیلم
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • قدردانی مردم از اجرای طرح نور در کشور + فیلم
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • اختتامیه بیست ویکمین المپیاد کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی