Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@21:43:54 GMT

اهمیت و کارویژه شوراهای شهر و روستا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۵۸۲۰

معاون وزیرکشور گفت: بودجه و درآمد پایدار شهرداری ها و آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا و وقوف به قوانین مانع از شهر فروشی و بروز تخلفات می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهدی جمالی نژاد در برنامه تیتر امشب با اشاره به استقبال خوب از انتخابات شورا‌های شهر و و روستا گفت: شورا‌های شهر و روستا اگر نظارت شان را قوی‌تر کنند اثربخشی و کارایی بیشتری از دستگاه‌های دولتی و ملی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر کشور با اشاره به معدود تخلفاتی که در برخی از شورا‌های شهر و روستا افتاده است گفت: این تخلفات ناشی از عدم آموزش و واقف نبودن به قوانین است.

غلامرضا کاظمیان کارشناس مسائل شهری هم با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله شورا‌ها در کشور گفت: میزان فساد و خطا‌های شورا‌های شهر اگرچه بسیار کم است همان مقدار کم هم قابل قبول نیست شورا‌ها در حال حاضر رسمی‌ترین نهاد مشارکت مردمی در اداره امور هستند و اگر به اعتماد شورا‌ها خدشه‌ای وارد شود نمی‌تواند کارایی موثر داشته باشد، زیرا نهادی می‌تواند موفق شود که قابل احترام، اعتماد و اعتنا باشد.

این کارشناس گفت: نباید شورا‌های شهر و روستا به شورا‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقلیل پیدا کند و الان اگر این اتفاق افتاده برای این است که هنوز اعتماد لازم به شورا‌ها نشده است.

کاظمیان با اشاره به لازمه آموزش اعضای شورا‌ها گفت: آموزش را باید به فرایندی مستمر تبدیل کرد تا بتواند به منابع انسانی ماهر و متخصص در حوزه شورا‌ها بینجامد. برچسب ها: تیتر امشب ، معاون وزیر کشور ، مهدی جمال نژاد ، غلامرضا کاظمیان ، انتخابات ، انتخابات شوراها ، شوراهای شهر و روستا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تیتر امشب معاون وزیر کشور انتخابات انتخابات شوراها شوراهای شهر و روستا شهر و روستا شورا های شهر شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است