Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:56:40 GMT

شایسته سالاری معیار مسئولان و داوطلبان انتخابات باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۲۱۳

شایسته سالاری معیار مسئولان و داوطلبان انتخابات باشد

نورالله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شفافیت یک اصل پذیرفته شده است، اظهار داشت: مردم خواهان شفافیت و صداقت مسئولان و داوطلبان انتخابات بوده و بیانات هر کاندیدا در حد توانمندی و قدرت او باید با شفافیت، راستی و درستی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه شفافیت و صداقت داوطلبان انتخاباتی اعتماد صد در صدری مردم را جلب می‌کند، افزود: اگر مسئول و یا داوطلب انتخاباتی آن شفافیت و صراحتی را که در مرحوم شهید رجایی دیدیم، داشته باشند بی تردید خود را از مردم جدا نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر شفافیت و صداقت بین مسئولان و داوطلبان انتخاباتی و مردم رأی دهنده اخوت و برادری ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر چهارم و معاون شهردار اسبق اصفهان به داوطلبان انتخابات شورای شهر توصیه کرد: کاندیداها اگر فردی را توانمندتر، پویا تر و صادق تر از خود برای مسئولیت دیدند، اخلاقی و شرعی بهتر است با کمال افتخار و سربلندی از رقابت‌ها کنار بکشند اما اگر خودشان توانمندتر بودند بر آنها هاست که برای خدمت به مردم وارد میدان شوند.

صلواتی ابراز داشت: داوطلبان شورای شهر باید به مسائل شهری، موج آفرینی، تغییرات و پیشرفت، افزایش رشد جامعه و مجموعه شهر و شهرداری و تعالی آن آشنا باشند؛ خوشبختانه در اصفهان نعمت زیاد است و داوطبان شورای شهر می‌توانند مقایسه کنند که اگر بین آنها افرادی شایسته‌تر بودند جایگاه خود را به افراد برتر دهند.

وی تصریح کرد: پس از ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد مردم توقع دارند که بهترین‌ها و شایسته‌ها انتخاب شوند، از این رو مسئولان از قومیت‌بازی و فامیل بازی باید پرهیز کرده و به معیارهای اسلامی و (إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم: گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست) توجه کنند.

عضو شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری کشور با بیان اینکه داوطلبان انتخابات و مسئولان باید به معیار شایسته سالاری توجه کنند، گفت: وقتی مردم مشاهده کنند که یک کاندیدا با تمام توانمندی افراد شایسته‌تر از خود را جایگزین می‌کند، این مهم بر فرهنگ و جامعه ما اثر گذار خواهد بود.

صلواتی افزود: اعضای سپاه و شایستگانی مانند شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده و … در جایگاهی قرار دارند که امروز خیلی‌ها دلشان می‌خواهند آن جایگاه فخری زاده‌ها و قاسم سلیمانی‌ها را حفظ کنند. این امر از ایثار، گذشت و فداکاری به وجود می‌آید که افرادی توانمند و شایسته را بر خود مقدم بدارند.

وی ابراز امیدواری کرد شایستگان و بهترین‌ها انتخاب شوند تا دین خود را به انقلاب، شهدا، مملکت و پایداری انقلاب اسلامی ادا کنند و در دو دنیا ماندگار و جاودانه بمانند.

کد خبر 5229681

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 چالش شفافیت شایسته سالاری انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه سالروز ارتحال امام خمینی آمار کرونا بوشهر امام خمینی ره قیام 15 خرداد ایلام خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی اردبیل عکس استانها مشارکت مردم در انتخابات داوطلبان انتخابات شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس