Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب مسیحی تازیانی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست افزود: نیروگاه برق بندرعباس (معروف به توانیر)  نیز از ۱۰ سال گذشته تاکنون همچنان آلاینده ترین صنعت استان است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:برنامه ای برای حفاظت از گونه در معرض انقراض خرس سیاه وپلنگ ایرانی تهیه شده که پس از نهایی شدن اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مسیحی تازیانی در این طرح  آموزش مردمی و تهیه ابزار ولوازم مورد نیاز از اعتبارات  صندوق محیط زیست پیش بینی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تهیه و انتقال علوفه برای تغذیه آهوهای پراکنده در جزایر هرمزگان به عنوان یکی  از برنامه های در حال اجرا نام برد.
مسیحی تازیانی با اشاره به ویژگی ها و گستردگی عرصه های تحت حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد:هر محیط بان هرمزگانی ۲۱ هزار متر مربع تحت حفاظت خود دارد که با جذب نیروی جدید به ۱۸ هزار متر مربع  کاهش می یابد که تا استاندارد جهانی ۲هزار هکتار برای هر محیط بان فاصله زیادی دارد.
وی ادامه داد: در حوزه پسماند هم هرچند نظارت های خوبی انجام شده اما حوزه مدیریت پسماند عملکرد مطلوبی نداشته است.

این مسوول اضافه کرد: در شهر رودان، بندر تیاب، جزیره قشم،جزیره کیش، جزیره هرمز ، جزیره بوموسی و بندرعباس تصفیه خانه فاضلاب فعال است و در شهر بندرعباس چندین تصفیه‌خانه وجود دارد.

برچسب‌ها انرژی برق هرمزگان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق هرمزگان وزارت نیرو انرژی برق هرمزگان وزارت نیرو محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست