Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محسن حاجی میرزایی» در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع  از کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: تعیین تکلیف موضوع رتبه‌بندی معلمان تقاضای جامعه فرهنگیان است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز برای تحقق آن در تلاش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی‌های لازم انجام شده افزود: در وزارت آموزش و پرورش در تلاش هستیم همزمان با بررسی این لایحه در صحن، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان تدوین شود و در سریع‌ترین زمان ممکن تقدیم هیأت دولت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: معلم بعنوان اصلی‌ترین رکن این سند پیش‌بینی شده است. معلم جانشین همه کاستی‌ها است از این رو باید دارای بالاترین انگیزه‌ها باشد.

حاجی میرزایی شغل معلمی را از غنی‌ترین و پربارترین مشاغل دانست و اظهار داشت: این شغل دامنه وسیعی برای خلاقیت دارد و باید توانمندی معلمان، رتبه‌بندی شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی ابزاری برای اصلاح فرآیندها، افزایش انگیزه و توانمندی معلمان است، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در مسیر اجرای این مهم شاهد معلمانی با انگیزه‌تر، با کیفیت‌تر و با صلاحیت بالاتر باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دلیل اهمیت لایحه مذکور بررسی این مهم در دولت خارج از نوبت انجام شد و امیدواریم روند رسیدگی و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی نیز با سرعت پیش رود تا در سال جاری شاهد اجرای آن باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش انگیزه در جامعه فرهنگیان از امتیازات فصل دهم قانون و اختیارات خدمات کشوری استفاده شده است، عنوان کرد: بعد از تسری یافتن آن تلاش‌های ما بی‌اثر شد. لذا اجرای رتبه‌بندی معلمان امتیاز ویژه‌ای برای جامعه فرهنگیان محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: باید همه امتیازاتی که برای کارکنان دولت تخصیص یافته برای جامعه فرهنگیان نیز در نظر گرفته شود اما باید یادآور شد که رتبه‌بندی موضوعی فراتر از این امر به شمار می‌رود. زیرا منزلت و صلاحیت معلمان را اندازه‌گیری می‌کند و سبب ارتقاء کیفیت کار آنها خواهد شد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: مأموریت اصلی ما در آموزش و پرورش برای نیروهای رسمی است اما احکام رتبه‌بندی معلمان می‌تواند قابل تسری به معلمان مدارس غیردولتی نیز باشد.

در ادامه نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۲۷ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی کلیات لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان جامعه فرهنگیان آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در کمیسیون مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

صولت مرتضوی در پایان جلسه هیات دولت درباره لایحه پیشنهادی وزارت کار برای اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران گفت: این موضوع در کمیسیون اصلی مجلس تصویب شده و در دستور نوبت کاری هیات دولت قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه کارگران عنوان کرد: افزایش حقوق را انجام دادیم نماینده کارگران و کارفرمایان در جلسات مربوطه پیشنهاد داده بودند که افزایش بیمه طبق مبنای درستی انجام شود تا در دوران بازنشستگی کارگران اثر داشته باشد. بر همین اساس افزایش‌ها را در ردیف‌های مبنا انجام دادیم که بیش از ۳۵ درصد است و نسبت به سال قبل ۹ درصد امسال بیش از سال قبل افزایش داشته است. امیدواریم با مدیریت اقتصادی از سوی دولت و مهار تورم و کمک های معیشیتی بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

 

 

وی در خصوص مسکن کارگری بیان کرد: در این خصوص قرارگاه مسکن تشکیل داده شد و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و مدیران کارخانجات تلاش می‌کنند تا فرآیندها کوتاه شود. بانک رفاه کارگران هم متولی تسهیلات تعاونی‌های کارگری شد که گام مهمی به جلو است.

مرتضوی درباره لایحه جامع اشتغال اظهار داشت: سامانه‌ای در حوزه اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است تا بیکاران سراسر کشور با مشخصات فردی، تحصیلات و محل زندگی شناسایی شوند و در آینده نزدیک از این سامانه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟