Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:01:11 GMT

بارش‌هاي خفيف و پراکنده در بيشتر نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۷۴۳

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی در 24 ساعت آینده بارش‌های خفیف و پراکنده در بیشتر نقاط کشور رخ می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده گفت: پیش بینی می‌شود امروز بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده داشته باشیم. در استان‌های حاشیه دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان امروز و فردا بارش‌های خیلی خفیف پیش بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در 3 روز آینده در ارتفاعات شمال غرب کشور واقع در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی؛ اردبیل و ارتفاعات شرقی خراسان شمالی و رضوی هم بارش بصورت خفیف و پراکنده اتفاق خواهد افتاد.
سرکرده افزود: کسانیکه در استان کرمان و در نواحی شرقی استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند در 3 روز آینده همچنان با توجه به رشد ابر‌های همرفتی بعدازظهر منتظر رگبار‌های موقتی و محلی باشند.
وی گفت: وزش باد پدیده غالب در نواحی غربی جنوبی و همچنین جنوب غرب کشور است.
کارشناس هواشناسی افزود: امروز و فردا برای استان خوزستان و ایلام وزش باد نسبتاَ شدید پیش بینی می‌کنیم و در جنوب شرق کشور در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و استان‌های کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و همچنین استان هرمزگان وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت که شدت آن در منطقه شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل و زهک و هیرمند خواهد بود.
سرکرده گفت: سرعت باد حدود 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که باعث تولید گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این منطقه خواهد شد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود پنجشنبه و جمعه برای کسانی که در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور هستند منتظر افزایش دمای 5 تا 7 درجه‌ای باشند، اما در سایر نقاط کشور آسمانی صاف خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سرکرده گفت:امروز و فردا آب‌های شمالی و جنوبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر مواج خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بارش خفیف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری برای فارس