Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عضو هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن و انبوه سازی مروارید شرق فاخر گفت: انبوه سازان مسکن در کشورمان به دلیل وجود برخی پارامترها، معماری ساخت بلوک های مسکونی خود را با بدون در نظر گرفتن هرگونه حجم در قالب سبک مدرن یا ایرانی اسلامی چه در طراحی داخلی و خارجی و چه در نوع مصالح و متریال مصرفی اجرا نمایند.

       حسن بختیاری عضو هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن و انبوه سازی مروارید شرق فاخر در گفت و گو با خبرنگار .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...  درباره سبک معماری در پروژه های انبوه سازی می گوید: ابتدا برای درک بهتر مفهوم و رسالت انبوه سازی می بایست تعریف دقیقی از آن داشته باشیم ، در هر صنعتی به تولید محصولی مشخص در تعداد و حجم بالا و بطور متوالی و با هدف رسیدن به قیمت مناسب در اثر کاهش هزینه‌های تولید بدلیل عبور از خط سر به سر و با حفظ نسبی کیفیت آن محصول انبوه سازی می گویند.

وی می افزاید: در صنعت ساخت انبوه مسکن نیز مولفه هایی همچون تعداد و حجم بالا ، قیمت مناسب ، تولید در سالیان متمادی ، کاهش هزینه های ساخت بدلیل حجم بالای کار و در نهایت رعایت حداقل استانداردهای تعیین شده در ضوابط و مقررات ملی ساختمان ، باعث اطلاق واژه انبوه ساز به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این صنعت می شود.

به گفته بختیاری، رعایت نکات مذکور خود به خود باعث شده که انبوه سازان مسکن در کشورمان معماری ساخت بلوک های مسکونی خود را با بدون در نظر گرفتن هرگونه حجم در قالب سبک مدرن یا ایرانی اسلامی چه در طراحی داخلی و خارجی و چه در نوع مصالح و متریال مصرفی اجرا نمایند چرا که بدلیل قیمت بالای زمین در مناطق متوسط و رو به بالای شهرها غالب فعالیت انبوه سازان در مناطق متوسط و رو به پایین انجام شده و نهایتا بدلیل رسیدن به کف قیمت تمام شده و توجیه اقتصادی با عنایت به قیمت های فروش مناطق مورد اشاره و در عین حال الزام و رعایت حداقلی استانداردها متاسفانه بخش اعظمی از این پروژه ها با معماری به سبک بلوک شرق و عدم پیروی از هیچ سبکی معماری بی روح ، سرد و از نظر بصری کاملا متضاد با علوم روانشناختی در شهرسازی را رقم زده است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی بختیاری انبوه سازی مسکن مروارید شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در طرح نهضت ملی مسکن سه طرح تسهیلاتی برای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. در طرح اول تامین زمین و ساخت مسکن را دولت انجام می دهد. در طرح دوم متقاضیانی که زمین دارند، تسهیلات وام ساخت مسکن دریافت خواهند کرد و در طرح سوم، تسهیلات وام کم‌بهره ساخت در اختیار متقاضیان در مناطق بافت فرسوده قرار می‌گیرد. طرح نهضت ملی مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) و بانک‌های کشور اجرا می‌شود. 

متن شهروند خبرنگار ما:

پس از سه سال همچنان بیش از پنجاه هزار نفر از تایید شدگان نهضت ملی مسکن شیراز بلاتکلیف هستند و متاسفانه مسئولین و متولیان امر ، زمین را تامین نکرده اند.مسئولین استانی هیچ تلاشی برای پیگیری و پیشبرد کار ندارند و به نظر میرسد اصلا هدف اصلی دولت که نهضت ملی مسکن هست برایشان بی اهمیت است.

دیگر خبرها

  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد