Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:48:00 GMT

فراخوان دومین جایزه سرو منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۹۹۴۷

فراخوان دومین جایزه سرو منتشر شد

به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، فراخوان دومین دوره جایزه سرو ویژه تجلیل از فعالان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد و در اختیار جامعه هنر‌های نمایشی کشور، اصحاب رسانه و علاقه مندان به جریان تئاترمقاومت در سراسر کشور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محوریت و رویکرد اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در دومین دوره برگزاری این جایزه، معطوف به تئاتر‌های تلویزیونی، پایان نامه‌های دانشجویی، مقالات علمی - پژوهشی و انتشار نمایشنامه‌ها خواهد بود.

متن این فراخوان به شرح زیر است:

به نام خدا

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدسِ بنیادِ فرهنگیِ روایتِ فتح در راستای اهداف و سیاست های خود و به منظور تجلیل از هنرمندان فعال تئاتر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دومین دوره جایزه سرو را مختصِ تئاتر تلویزیونی و آثار مکتوب مربوط به دهه‌ی ۹۰ (از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۹) در مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می¬کند.

الف- بخش‌ها

تئاتر تلویزیونی (آثاری که در محدوده زمانی اعلام شده یعنی دهه‌ی ۹۰ – از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۹- تولید و در یکی از شبکه های سراسری یا استانی پخش شده باشند.)
– پایان نامه ها (پایان نامه های مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که در محدوده زمانی اعلام شده دفاع شده اند.)
- مقالات (چاپ و منتشر شده در نشریات معتبر در محدوده زمانی اعلام شده)
- کتب پژوهشی (چاپ و منتشر شده در محدوده زمانی اعلام شده)
- نمایشنامه (چاپ و منتشر شده در محدوده زمانی اعلام شده)

ب- شرایط و مقررات

هر هنرمند و پژوهشگر، می‌تواند در هر ۵ بخش اثر ارسال کند.
- هر هنرمند و پژوهشگر، در هر بخش حداکثر ۳ اثر مجاز است ارسال نماید.
- متقاضیان می بایستی فرم درخواست ضمیمه¬ی فراخوان را در فایل word تکمیل و به همراه سایر مدارک به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.
- شکل ارسال آثار در بخش‌های مختلف به این صورت خواهد بود:
تئاتر تلویزیونی: به صورت فرمت قابل پخش در سیستم‌های مختلف در قالب DVD (دو نسخه) و معرفی نامه از طرف مراکز صدا و سیما یا ارگان و سازمان تولید کننده
پایان نامه: به صورت فایل در قالب DVD (دو نسخه) به همراه فایل برگه دفاعیه
مقالات: به صورت فایل در قالب DVD (دو نسخه) به همراه یک نمونه از نشریه یا نامه تاییدیه دفتر نشریه
کتب پژوهشی:به صورت فایل در قالب DVD (دو نسخه) به همراه دو نسخه از کتاب
نمایشنامه: به صورت فایل در قالب DVD (دو نسخه) به همراه دو نسخه از کتاب
- دربخش تئاتر تلویزیونی به یک نفر برگزیده به تشخیص هیئت داوران در بخش‌های کارگردانی هنری، کارگردانی تلویزیونی، نمایشنامه نویسی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه، تصویربرداری و اثر برگزیده، تندیس سرو و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
- در سایر بخش ها، به برگزیدگان اول تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی و به برگزیدگان دوم و سوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی اهدا می شود.
- علاوه بر هنرمندان برگزیده، دبیرخانه جایزه سرو، به تشخیص هیئت داوران، به بهترین ناشر، بهترین نشریه و بهترین ارگان حمایت¬کننده که در این محدوده زمانی در زمینه چاپ و انتشار نمایشنامه و مقاله و تولید تئاتر تلویزیونی و برگزاری جشنواره ها و رویداد‌های مختلف در حوزه تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) عملکرد و اقدام موثر داشته‌اند تندیس سرو و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی اهدا خواهد کرد.

ج-گاه شمار:

مهلت ارسال آثار از طریق پستی ۳۱ تیرماه
- اعلام کاندیدا‌ها ۲۷ شهریور
- برگزاری مراسم اهدای جوایز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا مهر ۱۴۰۰)
نشانی دبیرخانه:
تهران – خیابان شهید دکتر بهشتی- خیابان بخارست- بخارست ۸- پلاک ۱۶- طبقه ۶
تلفن: ۸۸۷۴۱۴۲۷ - ۸۸۵۰۴۳۴۱


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر انقلاب و دفاع مقدس جایزه سرو تئاتر انقلاب و دفاع مقدس همراه جایزه نقدی تئاتر تلویزیونی پایان نامه جایزه سرو دو نسخه نامه ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نسخه صوتی کتاب «داستان‌های پارسی» به‌تازگی توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان و انتشارات تاکسیدفتیس و سامانه صدای کتاب (bookvoice) در یونان منتشر شده است.

«داستان‌های پارسی» شامل ۹ داستان اصیل و فولکلور ایرانی برای رده سنی ۵ تا ۱۱ سال است در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) توسط انتشارات تاکسیدفتیس به زبان یونانی منتشر شد.

این کتاب که مقدمه‌ای از میخالیس مراکلیس، شخصیت نام آشنای حوزه داستانشناسی یونان را نیز در خود دارد، ضمن سادگی مفاهیم غنی فرهنگ و هنر ایرانی را به کودکان این کشور بیان می‌کند.

نسخه صوتی کتاب مذکور با صدا و روایت هنرپیشه نام آشنای یونانی پانایوتیس بویوریس، بازیگر سینما و تلویزیون یونان و از بازیگران خارجی سریال سلمان فارسی در سامانه شناخته شده کتاب‌های گویا در یونان منتشر و از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نسخه صوتی این کتاب در یک ساعت و دو دقیقه تهیه و در استودیوی حرفه‌ای ضبط و تدوین شده است. علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات ایران و کودکان و نوجوانان یونانی می‌توانند نسخه صوتی داستان‌های پارسی را بارگیری کرده و به این گنجینه ارزشمند ادبی دسترسی پیدا کنند و کودکانشان با ادبیات غنی ایرانی اسلامی آشنا شوند.

سامانه صدای کتاب (bookvoice) به عنوان معتبرترین مرجع کتاب‌های صوتی در یونان، با همکاری هنرمندان برجسته این کشور، همواره در تلاش است تا تجربه‌ای شنیدنی و لذت‌بخش را برای مخاطبان خود رقم زند. این سامانه دارای یک سایت رسمی و برنامه‌های کاربردی برای سیستم عامل اندروید و iOS است.

کد خبر 6094349 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰