Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@08:19:42 GMT

عوامل موثر بر قیمت قالب بتن در ساخت و ساز؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۰۰۸۰

قیمت قالب بتن وابسته به جنس، کیفیت، نوع و وزن آن است. قالب بتن اساساً ریخته گری سیمانی است که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. قالب را می توان در قاب هایی با ماده خاصی که برای ثابت نگه داشتن فرم استفاده می شود، ساخت. فرم قالب معمولاً از چوب، تخته سه لا، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم ساخته می شود و سیمان را در جای خود نگه می دارد تا زمانی که سیمان سفت شده و قالب برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالب بندی کاربردهای زیادی دارد. اگر بتن را به شکل خاصی دیده باشید، احتمالاً با استفاده از قالب ساخته شده است. حتی گاهی اوقات ظاهری هنری به خود می گیرد و می تواند مستقیم، منحنی یا زاویه دار باشد. مسلماً هزینه این نوع قالب بیشتر از هزینه قالب های معمولی خواهد بود، اما اگر قالب خاص با طرح خاص و چشمگیر می خواهید، ارزشمند خواهد بود. اگرچه به طور کلی، قالب بخشی ضروری از مراحل ساخت است.

قالب معمولاً برای بتن ریزی خانه، راهروها، پاسیوها و سایر سطوحی که به فرم نیاز دارند، انجام می شود ، اما گاهی اوقات قالب برای سایر کاربردها در یک مکان مسکونی مانند ریختن بتن ستون ها، دیوار، سقف بتنی و سایر کاربردهای عمودی مورد نیاز است.

بسته به شغل، قیمت قالب بتن می تواند ارزان یا گران باشد. در سطوح افقی، این نوع تجهیزات نسبتاً ارزان است زیرا فقط به قالب معمولی برای پشتیبانی نیاز است. برآورد هزینه قالب برای فضاهای خاص مانند پله ها ممکن است بیشتر باشد، زیرا کار بیشتری انجام می شود.

هنگامی که برای دیوارها، ستون ها، تیرها یا کف طبقه دوم به قالب نیاز باشید، قیمت قالب بتن در ساخت می تواند بیشتر باشد. دلیل این امر این است که قالب باید مشخصات دقیق داشته باشد و در ساخت قالب عمودی یا ساختار پشتیبانی تیر و کف کار بیشتری انجام می شود.

قالب فولاد و آلومینیومی بتن جایگزینی برای قالب سنتی چوب، تخته سه لا است که می تواند برای پروژه های بزرگتر مقرون به صرفه باشد و برای نصب های دائمی صرفه جویی طولانی مدت دارد. قیمت قالب بتن از نوع فولاد و آلومینیومی در مقایسه با مدت زمان استفاده از آنها بسیار با صرفه است.

قیمت لوله داربست؟

داربست از مهمترین تجهیزات یک سایت ساختمانی است زیرا نوع مناسب داربست می تواند ایمنی و کارایی را تضمین کند. با این حال، داربست ها نیز به اندازه کافی گران هستند و باید موقع انتخاب و خرید مناسب ترین نوع آن را تهیه نمود.

لوله داربست فولادی در مقایسه با تجهیزات سنتی بسیار ارزشمند است. وزن سبک لوله داربست فولادی به این معنی است که شما ممکن است نیازی به استفاده از تجهیزات سنگین تر نداشته باشید و سهولت استفاده از آن به معنی مونتاژ توسط کارگران غیر ماهر با حداقل نظارت است که می تواند صرفه جویی در هزینه داشته باشد.

با این حال، چون هزینه اولیه قیمت لوله داربست فولادی در مقایسه با تیرهای چوبی کمتر است، برای مشاغل مسکونی کوچکتر معمولاً مقرون به صرفه تر است.

آیا می دانید چه عواملی در قیمت لوله داربست و سایر تجهیزات مانند قیمت قالب بتن تأثیرگذار است؟ در ابتدا باید تصویر کاملی از انواع داربست ساختمانی و دیگر تجهیزات بدست آورید. به هر حال فاکتورهای زیادی وجود دارد که در هزینه داربست مانند بخش های داربست، تعداد کارگران، وزن داربست تأثیرگذار است. علاوه بر این، هزینه داربست نیز به نوع و سبک داربست بستگی دارد و تحت تأثیر این دو عامل قرار می گیرد.

اگر روزانه به دنبال قیمت لوله داربست هستید؟ قیمت خرید و اجازه  داربست بسته به پیچیدگی پروژه، سهولت دسترسی و مدت استفاده ممکن است در روز متغیر باشد.

قبل از خرید داربست می توانید مقررات کلی داربست را مطالعه کنید. داربست صنعتی هزینه بالاتری نسبت به داربست معمولی خواهد داشت. تعداد داربست نیز از عوامل تاثیر گذار بر هزینه است.

مواد اولیه مانند لوله های فولادی سیاه نیز عامل مهمی برای داربست است. همانطور که می دانید داربست فلزی به طور معمول گرانتر از نسخه چوبی است زیرا قیمت لوله استیل بالاتر از قیمت چوب است. در انتخاب سکوهای فولادی بیش از استفاده از تکیه گاه های چوبی، بر این اساس هزینه بیشتری صرف خواهد شد. البته داربست جدید قیمت بالاتری نسبت به داربست دست دوم دارد. زیرا مولفه داربست جدید ایمنی و همچنین کیفیت بالاتری دارد.

به هر حال برای استعلام قیمت لوله داربست و سایر تجهیزات مانند قیمت قالب بتن می توانید با شرکت مدرن سازان تماس بگیرید تا قیمت به روز این تجهیزات را در اختیار شما قرار دهند.

جک ساختمانی؟

قیمت جک ساختمانی همانند قیمت لوله داربست و قیمت قالب بتن مسئله ای مهم برای خریداران است. با تنوع زیاد موجود این محصولات در بازار، شاهد متفاوت بودن قیمت ها هستیم. برای این که بتوانید بهترین و ارزان ترین جک ساختمانی را برای پروژه خود تهیه کنید، شرکت مدرن سازان می تواند تمامی نیازهای شما را برآورده کند.

شرکت مدرن سازان از بزرگترین تولید کنندگان جک ساختمانی ارزان قیمت در کشور است که با مراجعه حضوری و یا اینترنتی به وب سایت این شرکت می توانید خرید خود را با ضمانت معتبر و با اطمینان انجام دهید.

قیمت قالب بتن، قیمت جک ساختمانی و قیمت لوله داربست عرضه شده در شرکت مدرن سازان پایین تر و با صرفه تر از سایر مراکز است، شما با خرید عمده این تجهیزات می توانید تخفیفات باورنکردنی از شرکت مدرن سازان دریافت کنید.

 

توجه داشته باشید اجاره و خرید جک ساختمانی هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند و بهترین گزینه به شرایط خاص شما بستگی دارد. در این شرایطی که شما یک پروژه کوتاه مدت دارید، اجاره ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد، اما اگر کاره شما به صورت دائم انجام پروژه های ساختمانی استت، خرید را باید در اولویت خود قرار دهید.

اگر جک ساختمانی بخرید، باید هم هزینه تجهیزات و هم مکانی را برای ذخیره آن در بین پروژه ها بپردازید. اگر به مقدار زیادی تجهیزات ساختمانی نیاز دارید، شرکت مدرن سازان را در نظر بگیرید زیرا، قیمت قالب بتن، قیمت جک ساختمانی و قیمت لوله داربست در این شرکت ارزان تر از مراکز دیگر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی قیمت قالب بتن قیمت لوله داربست قیمت لوله داربست شرکت مدرن سازان قیمت قالب بتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت

با توجه به اجرای طرح غربالگری سرطان پستان از سوی دولت گروهی از فناوران کشور دستگاهی را برای غربالگری این سرطان طراحی کردند که با کاهش هزینه‌ها کشور را در اجرای این طرح یاری می‌کند.

دکتر صادق کاظمی‌فرد، محقق این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساخت دستگاهی برای غربالگری و شناسایی سرطان پستان را از محصولات این شرکت دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در تشخیص سرطان پستان، تشخیص آن در کمترین زمان است، ضمن آنکه با توجه به شرایط اقتصادی، همه مردم کشور بتوانند به خدمات غربالگری این بیماری دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در متدهایی که برای تشخیص سرطان پستان ارائه شده مانند سونوگرافی و ماموگرافی، اگر مسایل هزینه‌ای آنها را کنار بگذریم، روش تشخیصی با این روش‌ها با دقت بالایی نیست.

کاظمی‌فرد خاطر نشان کرد: بر این اساس ما در این شرکت در ساخت دستگاه تشخیص سرطان پستان، از فناوری سنسورهای سنجش خازنی بهره بردیم. در حال حاضر تاییدیه کاربرد این سنسورها از سوی FDA آمریکا صادر شده است و به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان پستان تلقی می‌شود.

محقق این طرح اضافه کرد: ما در کنار ساخت این دستگاه، اقدام به بومی‌سازی سنسورهای خازنی کردیم.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه، اظهار کرد: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد است.

کاظمی‌فرد کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه ذکر کرد و گفت: این دستگاه با آنالیز بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می‌کند و در نهایت به کاربر اعلام می‌کند در کدام نواحی بافت سرطانی مشاهده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص بافت سرطانی در این دستگاه از سنسورهای خازنی است و این سنسورها بافت‌های نرم را از بافت‌های سخت متمایز می‌کند و بافت‌های سفت را به عنوان سرطان تشخیص می‌دهد و آنالیز در این دستگاه با سرعت بالایی انجام می‌شود.

به گفته این محقق، این دستگاه با امواج آلتراسونیک که صادر می‌کند، قادر به تشخیص غیرتهاجمی‌بودن بافت سرطانی است.

کاظمی‌فرد افزود: از دیگر مزیت‌های این سیستم آن است که قادر است سرطان‌های پیشرفته و سرطان‌های در حال توسعه را تشخیص دهد.

وی درباره تفاوت این دستگاه با دستگاه تشخیص سرطان در حین حراجی، گفت: دستگاهی که ما ساختیم، در حوزه غربالگری کاربرد دارد. در حال حاضر اجرای طرح غربالگری سرطان پستان در دستور کار دولت قرار دارد و این دستگاه می‌تواند در کاهش هزینه‌های غربالگری مؤثر باشد.

این فناور اضافه کرد: در مناطقی از کشور سونوگرافی و ماموگرافی برای این امر موجود نیست و با این دستگاه می‌توان با کمترین هزینه فرایند غربالگری را اجرایی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود