Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که بامحوریت بررسی موضوعات مرتبط با امور گمرکی و برنامه ریزی برای تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعت لوازم خانگی و حمایت از برندهای ایرانی برگزار شد، از تسهیل فرآیند ترخیص اجزا و قطعات موردنیاز صنایع از گمرک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهدی صادقی نیارکی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور معاون فنی گمرک و همچنین تشکل‌های خصوصی صنعت لوازم خانگی برگزار شد با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، بیان کرد: در جلسه امروز، موضوعات مشترک با گمرک جمهوری اسلامی در حوزه اقلام مربوط به صنعت لوازم خانگی مطرح شد و تمهیدات انجام شده برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا از گمرک به اطلاع تشکل های تخصصی رسانده شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه تصریح کرد: در نشست نمایندگان پنج تشکل اصلی و محوری در بخش صنایع لوازم خانگی نظرات و مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف مرتبط با گمرک مطرح کردند و نماینده گمرک نیز در ادامه جلسه گزارشی از تمهیداتی را که در بخش گمرک برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است، ارائه داد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه برخی از این تسهیلات قبلا ابلاغ و برخی در دست ابلاغ است افزود: مصوبات ستاد اقتصادی دولت در خصوص ترخیص درصدی مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار را به عنوان نمونه‌هایی از این اقدامات است.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از تحقق رشد تولید و رفع موانع در صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران، از معرفی نماینده‌ای از سوی این تشکل‌ها جهت ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین بخش تشکل های خصوصی و گمرک خبر داد.

گفتنی است، صنعت لوازم خانگی به عنوان یکی از صنایع پیشران در سال گذشته، علی‌رغم تمامی محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و همچنین تحریم‌های اقتصادی علیه کشور، توانست رشد تولید بالای 75 درصد را ثبت کند و این در حالی است که میانگین داخلی سازی لوازم خانگی در کشور حدود 70 درصد عنوان شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون امور صنایع وزارت صمت توسعه صنعت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است