Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی عقدا اظهار کرد: اگر «قانون جامع مسکن» محور برنامه‌ها قرار گیرد منابع مالی مورد نیاز برای ساخت مسکن هم تأمین خواهد شد.

به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، دکتر محمود فاطمی عقدا، کارشناس اقتصاد مسکن در برنامه «گفتگوی اقتصادی» با بیان اینکه طبق قانون اساسی دولت‌ها موظف به تأمین سرپناه مناسب برای مردم هستند گفت: هر یک از دولت‌ها سیاست‌هایی را در حوزه مسکن پیاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آخرین قانونی که در حوزه مسکن کشور تصویب شده گفت: آخرین و جامع‌ترین قانون، «قانون مسکن کشور» است که تمام ماده‌ها و بند‌های این قانون به موضوعات مختلف در این زمینه از جمله تأمین زمین و منابع مالی و مالکیت و استیجار پرداخته، اما بنابر دلایلی کشورمان همچنان با معضل مسکن مواجه است.

فاطمی معتقد است سیاست‌های نادرست دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن و رویکرد منفی نسبت به طرح «مسکن مهر»، این بازار را به حالت رکود درآورده و تولید مسکن را با مشکل مواجه کرده است.

کارشناس اقتصاد مسکن ضمن اشاره به ۵ تا ۶ میلیون نیاز انباشته در حوزه مسکن، افزایش قیمت مسکن را ناشی از عدم توجه دولت دوازدهم به همین نیاز انباشته دانست و گفت: دولت آینده با هر نوع نگرشی باید به بخش مسکن یک رویکرد موثر و کاملاً جدی داشته باشد و به رفع نیاز انباشته مسکن اقدام کند.

وی درمورد چگونگی تأمین منابع مالی و زمین برای تولید مسکن در دولت آینده گفت: اگر قانون جامع مسکن محور برنامه‌ها قرار گیرد این منابع هم تأمین خواهند شد ضمن اینکه منابع برگشتی از طرح مسکن مهر نیز باید به این بخش هدایت شوند.

فاطمی عقدا همچنین نظام پولی کشور و تخصیص زمین را از مهم‌ترین چالش‌های مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: البته شاید در شهر‌های کوچک بتوان زمین‌های دولتی را به کار گرفت، اما در کلانشهر‌ها منابع زمینِ دولتی محدود بوده و گرفتن زمین از دولت و ورود آن به چرخه تولید مسکن نیز بسیار دشوار است.

این کارشناس اقتصاد مسکن برنامه‌های آیت الله رئیسی و دکتر زاکانی و دکتر مهرعلیزاده در بخش مسکن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تولید مسکن مهمتر از برنامه، نیازمند یک عزم و اراده جدی و بسیار قوی و با سرعت بالاست.

منبع: رادیو گفتگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت آینده قانون جامع مسکن ساخت مسکن حوزه مسکن تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در طرح نهضت ملی مسکن سه طرح تسهیلاتی برای تامین و ساخت مسکن برای متقاضیان پیش‌بینی شده است. در طرح اول تامین زمین و ساخت مسکن را دولت انجام می دهد. در طرح دوم متقاضیانی که زمین دارند، تسهیلات وام ساخت مسکن دریافت خواهند کرد و در طرح سوم، تسهیلات وام کم‌بهره ساخت در اختیار متقاضیان در مناطق بافت فرسوده قرار می‌گیرد. طرح نهضت ملی مسکن با همکاری وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری) و بانک‌های کشور اجرا می‌شود. 

متن شهروند خبرنگار ما:

پس از سه سال همچنان بیش از پنجاه هزار نفر از تایید شدگان نهضت ملی مسکن شیراز بلاتکلیف هستند و متاسفانه مسئولین و متولیان امر ، زمین را تامین نکرده اند.مسئولین استانی هیچ تلاشی برای پیگیری و پیشبرد کار ندارند و به نظر میرسد اصلا هدف اصلی دولت که نهضت ملی مسکن هست برایشان بی اهمیت است.

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است