Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسدالله خرم، عضو شورای ولایتی سرپل به رسانه‌ها گفته است که ساعت ۹ شب گذشته یک پایگاه مشترک نظامی که در منطقه بغاوی مربوط مرکز سرپل موقعیت دارد و از ۳ روز بدینسو در محاصره طالبان قرار داشت، از سوی گروه طالبان تصرف گردید.

وی گفته است که به احتمال زیاد نیرو‌ها در توافق با طالبان و گذاشتن تمام امکانات نظامی، این پایگاه را ترک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ارتش درشمال با رد این ادعا‌ها گفته است، تنها یک پوسته که درموقعیت دورتری قرارداشت و مسیرش هم با تهدید ماین روبرو بود تخلیه شده و سربازان در پایگاه جابه‌جا شده‌اند.

این در حالیست که در روز‌های اخیر چندین ولسوالی در مناطق مختلف کشور، توسط طالبان سقوط داده شده است

منابع محلی در ولایت فاریاب تأیید می‌کنند که ولسوالی دولت‌آباد در ۶۲ کیلومتری شمال‌شرق شهر میمنه، مرکز این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

عبدالاحد ایلبیک، یک عضو شورای ولایتی فاریاب امروز (سه‌شنبه، ۱۸ جوزا) می‌گوید که نیمه‌های شب گذشته، مرکز ولسوالی دولت‌آباد این ولایت به‌دست طالبان، افتاده‌است.

او افزود که ده‌ها نیروی دولتی در مرکز این ولسوالی بودند که شماری از آنان برآمدند و از سرنوشت یک شماری دیگر آنان، خبری نیست.

آقای ایلبیک افزود که این ولسوالی از ماه‌ها به این سو، تحت تهدید بلند امنیتی قرار داشت و طالبان از حدود یک هفته‌ی پیش به این طرف حملات‌شان را در دولت‌آباد شدت بخشیده بودند.

به گفته‌ی او، این ولسوالی علی‌رغم راه‌اندازی حملات هوایی بر مواضع طالبان، به‌دست این گروه سقوط کرده است.

این عضو شورای ولایتی فاریاب تأکید کرد که در این ولسوالی ۶۰ نفر از نیرو‌های امنیتی و دفاعی مستقر بوده‌اند. به گفته‌ی او، این نیرو‌ها شامل ۳۵ نیروی خیزش مردمی، ۲۰ نیروی پولیس و پنج نیروی ارتش بوده‌اند.

این دومین ولسوالی فاریاب است که در جریان هفته‌ی جاری به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط می‌کند. ولسوالی قیصار در ۲۶ کیلومتری شهر میمنه سه روز پیش (۱۵ جوزا) به‌دست جنگجویان طالبان سقوط کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه طالبان دولت افغانستان ارتش افغانستان طالبان سقوط دولت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید چپ کرد (+ عکس)

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • بیانیه حزب التحریر درباره بازداشت‌های اعضایش توسط طالبان
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب