Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@02:16:29 GMT

آموختن مهارت‌ در کلبه رفاقت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۰۸۳۵

آموختن مهارت‌ در کلبه رفاقت

همشهری آنلاین_پروانه بهرام نژاد:  در این راستا، فرهنگسرای امید با اجرای برنامه‌های آموزشی با عنوان «کلبه رفاقت» تلاش می‌کند این اصول تربیتی را به والدین آموزش دهد. ویژه برنامه آموزشی کلبه رفاقت به دنبال ارائه راهکارهای صحیح برای ارتباط والدین با فرزندانشان‌است. «پروانه دوستی» مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «تربیت صحیح کودکان علاوه بر اینکه وظیفه والدین و حق کودک است، گامی مهم در راستای تقویت بنیان خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های تربیتی کودک، تربیت دینی است که در آموزه‌های دینی ما به آن زیاد سفارش شده است. تربیت دینی دارای روش‌ها و اصولی است که والدین باید آنها را یاد و به کار بگیرند.» او می‌افزاید: «از این‌رو فرهنگسرای امید در برنامه جدید خود با عنوان «کلبه رفاقت» چند اصل مهم را براساس اصول تربیت دینی به والدین یادآوری می‌کند. این برنامه برای ارتقای آگاهی والدین و با عنوان «آنچه که والدین باید بدانند» به امور مهمی مثل تربیت دینی فرزند، اعتماد به نفس کودک، رفتار مناسب با او در هر رده سنی مختلف و... می‌پردازد.»

آموزش مجازی پروانه دوستی/مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۳

ویژه برنامه کلبه رفاقت با حضور و راهنمایی‌های دکتر «علیرضا هزار» استاد روان‌شناسی کودک برگزار می‌شود. دوستی دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «این استاد تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارد و در برابر دوربین فرهنگسرای امید و مدیریت مراکز فرهنگی و هنری منطقه ۱۳ قرار گرفته و اصول تربیت دینی را به شهروندان آموزش می‌دهد. در واقع «کلبه رفاقت» تلاش دارد در قالب چند ویدئوکلیپ و در ۵ قسمت که به همت فرهنگسرای امید و با مشارکت کانون اصول و عقاید اسلامی تولید شده است، به والدین در این راه کمک ‌کند تا اصولی در این مسیر گام بردارند.» او می‌افزاید: «علاقه‌مندان برای دریافت و استفاده از این ویدئوکلیپ‌ها می‌توانند به صفحه اینستاگرام فراهنگسرای امید و شبکه‌های اجتماعی منطقه به نشانی @farhangsara_omid مراجعه کنند.» 

لزوم استمرار آموزش‌ها

براساس آخرین نظرسنجی که مدیریت مراکز فرهنگی و هنری از والدین و کودکان انجام داده، برنامه آموزشی کلبه رفاقت بسیار مورد استقبال قرار گرفته و شهروندان به استمرار آن و برگزاری چنین برنامه‌هایی به‌ویژه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، علاقه‌مند و خواستار این موضوع هستند. «مریم علیزاده» یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد است: «فقدان آموزش‌ مهارت‌های خانواده یکی از معضلات اصلی این دوران است.

بچه‌ها با والدین نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند و پدر و مادرها نیز در برقراری ارتباط با فرزندان مشکل دارند. از این‌رو اجرای این برنامه‌ها که قبلاً به‌صورت حضوری بود، بسیار به خانواده‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در راهی درست قدم بگذارند و از تلاشی که می‌کنند مأیوس نشوند.» همچنین «علی رحمتی» یکی از پدران شرکت‌کننده نیز تأکید می‌کند: «در شرایط فعلی جامعه، تنش میان افراد زیاد شده‌است و برگزاری این برنامه‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی ما را بیشتر می‌کند و ضرورت دارد اجرای چنین آنها بیشتر شود.»

«و ناگهان طلوع»  

همچنین در همین راستا ویژه‌برنامه «و ناگهان طلوع» نیز از سوی فرهنگسرای امید درحال اجراست. دوستی می‌گوید: «در کنار اینها، برای آموزش تربیت دینی و توجه به مقولات مهمی نظیر «چه بگوییم» و «چگونه بگوییم» ویژه‌برنامه جدید خود را با تکیه بر کتاب ارزشمند «و ناگهان طلوع» برگزار می‌کنیم که این کتاب ارزشمند مبتنی بر سیره پیامبر اسلام و درس‌نامه‌هایی از زندگی و سیره پیامبر و در قالب چند رسانه‌ای منتشر شده است. این کتاب برای کسانی که در قامت مربی، معلّم، پدر، مادر و... هستند بسیار مفید بوده و می‌تواند به‌عنوان یک منبع تربیت دینی مورد استفاده قرار گیرد. این محصولات مجازی با عنوان «و ناگهان طلوع» در نشانی: 
farhangsara_omid@ منتشر شده‌است و در اختیار عموم قرار دارد.»
 

کد خبر 605911 برچسب‌ها فرهنگ همشهری محله کودکان آموزشی فرهنگسرا منطقه ۱۳

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ همشهری محله کودکان آموزشی فرهنگسرا منطقه ۱۳ مراکز فرهنگی و هنری فرهنگسرای امید ویژه برنامه تربیت دینی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند

حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

به گزارش مهر، امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.
حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروز‌های بزرگی ایجاد شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا