Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۵۶ رشته صنایع دستی دارد، گفت: احیاء و معرفی این هنرها که در حال منسوخ شدن هستند بسیار ضروری است.

وی از فعالیت هشت هزار نفر در صنایع دستی استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: از سال گذشته هم رشته‌های صنایع دستی منسوخ شده هم توسط میراث فرهنگی، گردشگربی و صنایع دستی استان احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از افتتاح موزه صنایع‌دستی در عمارت دارایی خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب پژوهشی ملیله سازی زنجان، رونمایی از اثر شاخص علیرضا لطفی رضایی، نام‌گذاری کارگاه‌های صنایع‌دستی به نام شهدای نامی زنجان به تعداد دو تابلو، شروع دوره آموزشی مینای ملیله (باز زنده سازی) در راستای برنامه‌های شهر جهانی ملیله، شروع دوره آموزشی جاجیم‌بافی و پرده بافی (باز زنده سازی) در شهرستان طارم از برنامه‌های مهم روز صنایع دستی در استان است.

ارجمند تاکید کرد: دو نشان جغرافیایی ملی در رشته ملیله‌کاری و چاقوسازی، ثبت جهانی شهر ملیله، هفت نشان بین‌المللی که پنج اثر در رشته ملیله‌کاری، یک اثر در ساز سازی و یک اثر در رشته قلم‌تراش، ۱۷۰ اثر فاخر و ۶۶ اثر نشان ملی درزمینه ملیله، چاقوسازی، چاروق، قلم‌زنی روی مس، انگشتر سازی، پلاس بافی، بافتنی سنتی، نمدمالی، نقاشی لاکی، لاک تراشی چوب و ساز سازی سنتی توسط میراث فرهنگی استان گرفته شده است.

وی از فعالیت ۶۵۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سطح استان زنجان خبر داد و تاکید کرد: دومین بازارچه دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار هم در شهر زنجان فعالیت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان است، افزود: با توجه به تعدد رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان پنج رشته منسوخ شده شناسایی و احیاء شده است.

کد خبر 5229864

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر ارجمند صنایع دستی میراث فرهنگی زنجان انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی آمار کرونا امام خمینی ره ایلام خطبه های نماز جمعه قیام 15 خرداد اردبیل گرگان مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم