Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری بلومبرگ از افزایش چشمگیر مهاجرت غیرقانونی به آمریکا خبر داد و نوشت: شمار مهاجران غیرقانونی که در سال مالی جاری از مرز آمریکا و مکزیک گذشته اند بیشترین رقم از سال ۲۰۰۶میلادی بوده است.

 به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، بر اساس داده های مقدماتی گمرک و حفاظت مرز ایالات متحده (CBP)، تعداد مهاجران غیرقانونی که از مرز آمریکا و مکزیک در سال مالی جاری گذشته اند به بیشترین میزان خود رسیده و این در حالی است که هنوز از سال مالی جاری چهار ماه دیگر باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ در ادامه نوشت: درواقع این آمار و ارقام خبر از یک چالش بلندمدت دارد؛ نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر مهاجر از اول اکتبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۹۹) تا ۳۱ مه (۱۰ خرداد) توسط گشت مرزی آمریکا متوقف شدند. همچنین ماه گذشته بیش از ۱۷۰ هزار  مهاجر غیرقانونی دیگر متوقف شده اند که مطابق سوابق ۲۰ ساله ثبت شده یک رکورد حساب می شود.

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از مهاجران از کشورهای دورتری مانند اکوادور، ونزوئلا، کوبا و هائیتی هم روانه آمریکا هستند. براساس آمار منتشر شده تنها در سال مالی جاری ۳۲ هزار اکوادوری و حتی ۱۳ هزار برزیلی که تلاش داشتند به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، متوقف شده اند.

هرچند آمار نشان می دهد بیشترین مهاجران غیرقانونی مربوط به مکزیک (بیش از ۴۰درصد) و کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور و یا به عبارتی مثلث شمالی آمریکای مرکزی هستند.

گزارش ها نشان می دهد که تاکنون تنها تعداد دقیق مهاجران غیرقانونی مکزیک، گواتمالا، هندوراس و السالوادور مشخص شده و برای سایر کشورهای دورتر که قصد ورود غیرقانونی به خاک آمریکا دارند آمار دقیقی در دسترس نیست.

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهوری آمریکا که هدایت تلاش های دولت جو بایدن را برای رسیدگی به ریشه های مهاجرت برعهده دارد، روز دوشنبه پیش از سفر به مکزیک به گواتمالا رفت. هرچند پیش از این ریشه های این موضوع جرم و جنایت، فساد در نهادهای دولتی، واکنش های نادرست دولت این کشور به بلایای طبیعی و ویروس کرونا ارزیابی شده است.

مساله مهاجرت موضوع تازه ای در ایالات متحده نیست و در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، وی با اتخاذ تصمیم های سختگیرانه در این حوزه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را آغاز کرد. اما با روی کار آمدن دولت جدید، «جو بایدن» با صدور چندین فرمان اجرایی از جمله توقف ساخت این دیوار مرزی، مواضعی کاملا متفاوت با رئیس جمهوری پیشین در پیش گرفت. فرمان مهاجرتی بایدن که گفته می شد در روزهای نخست انتظاراتی را در پناهجویان به امید آسانتر شدن شرایط مهاجرت به وجود آورده و بسیاری را از کشورهای آمریکای لاتین روانه مرزهای آمریکا کرده بود اکنون به نظر می رسد به پاشنه آشیل دولت تازه کار بایدن شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مهاجران غیرقانونی سال مالی جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد