Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گزارش بازار این هفتهٔ خبرگزاری فارس به بررسی قیمت کالاهای موجود در بازار تره‌بار قزوین می‌پردازد و قیمت دیگر کالاهای اساسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. با توجه به تمایل افزایشی بسیاری از کالاها در بازار، به نظر شاهد نوعی رهاشدگی در بازار کالاها هستیم. مردم نیز انتظار دارند که دولتی توانمند در حوزه اقتصاد روی کار آمده و علاوه بر مهار تورم شدید در قیمت کالاها، بتواند تنظیم بازار را به معنای واقعی محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کالاهایی که این هفته با سیر صعودی مواجه شد تخم‌مرغ بود. هر شانه تخم‌مرغ که هفتهٔ گذشته ۲۷ الی ۲۹ هزار تومان بود، این هفته با جهش قیمت مواجه شد و به هر شانه ۳۵ الی ۳۸ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت هر کیلو مرغ ثابت بوده و با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌شود. هر کیلو گوشت گوسالهٔ بدون چربی نیز ۱۴۸ هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

برنج در بازار قزوین میل به گران شدن دارد

به‌نظر می‌رسد قیمت برخی از انواع مرغوب برنج در بازار قزوین در حال افزایش است و این کالا میل به گران شدن دارد. برای مثال قیمت هر کیلو برنج کاظمی و هاشمی که پیش از این ۳۰ الی ۳۲ هزار تومان بود، اکنون ۳۲ الی ۳۴ هزار تومان است. قیمت انواع برنج در بازار قزوین به شرح زیر است: دم‌سیاه و هاشمی و کاظمی ۳۲ الی ۳۴ هزار تومان، صدری ۲۹ الی ۳۴ هزار تومان، فجر ۲۹ هزار تومان، شیرودی ۲۷ الی ۲۹ هزار تومان، عنبربو ۲۵ الی ۲۷ هزار تومان، شمشیری ۲۵ هزار تومان، خوشپخت ۲۰ الی ۲۱ هزار تومان، هندی ۲۱ الی ۲۲ هزار تومان، پاکستانی ۲۰ هزار تومان، تایلندی ۱۵ الی ۱۶ هزار تومان.

بازار حبوبات هنوز به ثبات نرسیده است

کماکان بازار حبوبات در قزوین به ثبات نرسیده و قیمت این کالا پیوسته در نوسان است و البته در شیب صعودی قرار دارد. قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به شرح زیر است: لپه ۳۳ الی ۴۵ هزار تومان، لوبیاقرمز ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان، لوبیاچیتی ۳۳ الی ۴۲ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۳۴ الی ۳۹ هزار تومان،  لوبیا سفید ۲۲ الی ۲۷ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۳۲ الی ۳۸ هزار تومان، عدس ۳۰ الی ۴۳ هزار تومان، ماش ۲۲ الی ۲۸ هزار تومان، نخود ۲۵ الی 42 هزار تومان.

 

برخی میوه‌های تابستانه به جای ارزان شدن، گران شدند

انواع میوه در بازار قزوین کماکان با قیمت‌های بالا به مشتریان عرضه می‌شود و هنوز آن‌گونه که باید، قیمت‌های میوه پایین نیامده است. از سوی دیگر هندوانه که تا هفته‌های گذشته 2 هزار و 500 الی 4 هزار تومان بود، اکنون به 4 هزار و 500 الی 6 هزار تومان رسیده است. هم‌چنین دست‌انبوه نیز که تا هفته‌های گذشته 5 الی 7 هزار تومان بود، طی روزهای اخیر به 7 الی 10 هزار تومان رسیده است. هر کیلو از انواع میوه در بازار قزوین به شرح زیر است: موز 26 الی 28 هزار تومان، سیب 7 الی 15 هزار تومان، پرتقال 7 الی 12 هزار تومان، خیار 6 الی 10 هزار تومان، خربزه 7 الی 12 هزار تومان، طالبی 7 الی 10 هزار تومان، گیلاس 30 الی 70 هزار تومان، گیلاس صورتی 25 هزار تومان، آلبالو 25 الی 30 هزار تومان، گوجه‌سبز 15 الی 60 هزار تومان، آلو بخارا 35 هزار تومان، توت‌فرنگی 25 الی 50 هزار تومان، زردآلو 30 الی 60 هزار تومان، هلو 10 الی 25 هزار تومان، سیب‌گلاب 20 الی 36 هزار تومان، شلیل 50 الی 60 هزار تومان، انگور چفته 40 الی 50 هزار تومان، ازگیل 10 الی 20 هزار تومان، انجیر 60 هزار تومان.

صیفی‌جات به نسبت فصل گرما گران هستند

قیمت صیفی‌جات این هفته در بازار قزوین نسبت به هفته‌های اخیر تغییری نکرد و کماکان قیمت‌هایی که برای صیفی‌جات در بازار وجود دارد، قیمت‌هایی است که به نسبت فصلی که در آن قرار داریم غیرمعقولانه است، زیرا در فصل گرما معمولاً قیمت صیفی‌جاتی نظیر گوجه‌فرنگی یا سیب‌زمینی و پیاز کاهش می‌یابد، که البته در حال حاضر چنین نیست. قیمت انواع صیفی‌جات در بازار قزوین به این شرح است: گوجه‌فرنگی 4 الی 9 هزار تومان، سیب‌زمینی 3 هزار و 500 الی 7 هزار و 500 تومان، پیاز 3 الی 7 هزار و 500 تومان، فلفل‌دلمه 8 الی 15 هزار تومان، فلفل‌شیرین 10 هزار تومان، بلال 8 هزار تومان، کاهو 4 الی 8 هزار تومان، کاهو پیچ 10 الی 15 هزار تومان، برگ‌کلم 4 هزار تومان، لیموترش 22 الی 28 هزار تومان، بادمجان 5 الی 7 هزار تومان، کدو 7 هزار تومان، هویج 5 الی 7 هزار تومان، کنگر 20 هزار تومان، کرفس 10 هزار تومان، باقالی و نخودفرنگی 10 الی 12 هزار تومان، لوبیاسبز 15 الی 22 هزار تومان، بامیه 30 هزار تومان، سیر 20 الی 30 هزار تومان.

لازم به‌ذکر است قیمت‌های عنوان شده در این گزارش، قیمت‌هایی است که در بازار سنتی قزوین رصد و بررسی شده است و طبیعی است که قیمت انواع این کالاها در مغازه‌های سطح شهر قزوین بیش از قیمت‌های ذکر شده است.

به گزارش فارس، مردم یکی از اولویت‌های دولت آینده را جلوگیری از افزایش افسارگسیختۀ قیمت‌ها، مهار تورم و افزایش قدرت خرید خود می‌دانند. همچنین از تحقق تنظیم بازار و پرشدن بازار از نیاز کالاهای اساسی چیزی بیشتر از تشکیل قرارگاه مرغ انتظار دارند. به‌ویژه اینکه رشد قیمت یا اشکال در تأمین کالاهایی مانند مرغ و تخم مرغ که استان قزوین تولید کننده این کالاها است برای مردم قابل درک نیست و به نظر می‌رسد دولت به نحوی در شرایط فعلی بازار را رها کرده. لذا مردم انتظار دارند دولت آینده اولویت عملکرد خود را بازار و معیشت مردم قرار دهد.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین قیمت کالاها در بازار قیمت کالاهای اساسی تنظیم بازار بازار قزوین هزار تومان قیمت انواع الی 7 هزار هزار و 500 صیفی جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار