Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:28:49 GMT

توصیه‌های پلیس همدان برای پیشگیری از سرقت خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۱۴۵۹

توصیه‌های پلیس همدان برای پیشگیری از سرقت خودرو

سرهنگ کارآگاه علی اسدبگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از شیوه های مرسوم برای سرقت خودرو بیهوش کردن راننده سپس سرقت وسیله نقلیه یا لوازم آن است.

وی اضافه کرد: در این شیوه سارقان طعمه های خود را شناسایی کرده و به عنوان مسافر سوار بر وسیله نقلیه آنها می شوند و پس از طرح دوستی و تعارف خوراکی آنها را بیهوش کرده و اموالشان را به سرقت می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان تاکید کرد: بنابراین رانندگان باید از دوستی با مسافران غریبه و ناشناس و دریافت خوراکی از آنها به شدت پرهیز کنند.

وی گفت: برخی از شهروندان نیز پس از خارج کردن خودرو از داخل پارکینگ، آن را به منظور بستن در، روشن رها می کنند که این کار آنها فرصت را برای سارقان مهیا می کند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان افزود: همچنین برخی مواقع رانندگان اقدام به تنها گذاشتن افراد سالخورده یا کودکان در داخل خودروی روشن با هدف بستن در خانه می کنند و این کار آنها علاوه بر فراهم کردن زمینه سرقت وسیله نقلیه موجب آسیب روحی به خانواده به علت مطلع نبودن از وضعیت فرزند می شود.

وی از رانندگان و مالکان وسایط نقلیه خواست به هیچ وجه سوئیچ خودرو را در اختیار افراد غریبه و تعمیرکاران غیرمجاز قرار ندهند چرا که احتمال انجام اعمال خلاف از جمله سرقت توسط آنها دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا به تازگی عوامل پلیس آگاهی از ۲ باند سرقت ۲۹ دستگاه وسیله نقلیه شامل ۱۶ دستگاه موتورسیکلت، هفت دستگاه پراید و ۶ دستگاه وانت نیسان کشف کردند که در این عملیات ها ۹ سارق و سه مالخر دستگیر شدند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی همدان سرقت همدان پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت همدان سرقت همدان پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خودرو وسیله نقلیه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم