Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:34:43 GMT

پروژه خط‌کشی راه‌های استان قم عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۱۴۶۲

پروژه خط‌کشی راه‌های استان قم عملیاتی شد

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، جعفر اویسی در این زمینه افزود: در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای، طرح گسترده خط‌کشی در سطح راه‌های استان قم اجرایی شد.

وی اضافه کرد: بی‌تردید اجرای خطوط و نقوش جاده‌ای در هدایت و انتقال پیام‌های ترافیکی به رانندگان، به‌خصوص در شب و ایام بارش و همچنین شرایط مه‌آلود جاده نقشی حیاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته شاهد اجرای چند طرح بهسازی و روکش آسفالت در سطح راه‌های استان بوده‌ایم که به‌منظور ایمن‌سازی آن‌ها نسبت به اجرای خطوط ترافیکی اقدام شده است.

اویسی در خصوص منابع اعتباری این طرح، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های مربوط به تهیه مصالح و اجرا از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.

وی بیان کرد: در قالب این پروژه ضمن اجرای خطوط ترافیکی جدید، نسبت به احیای خطوط امحا شده نیز اقدام می‌گردد و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰به اتمام برسد.

وی اولویت در اجرای خطوط ترافیکی را مربوط به آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و دیگر راه‌های اصلی – شریانی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اپراتورهای فنی باتجربه و همچنین دستگاه خط‌کشی به‌روز شده اداره کل متبوع، نسبت به اجرای خطوط ترافیکی در سطح راه‌های فرعی و روستایی استان، به‌طور امانی اقدام می‌گردد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه ضمن تاکید بر رعایت حداکثری جوانب ایمنی توسط کاربران جاده‌ای، یادآور شد: از عوامل اصلی در حفظ خاصیت انعکاسی و افزایش ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور وسایل نقلیه از روی خطوط به‌خصوص طی ساعات اولیه اجرای آن می‌باشد.

در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه‌های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم قم وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم وزارت راه و شهرسازی راهداری و حمل اداره کل استان قم جاده ای کل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد