Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: سامانه بارشی همرفتی از سه‌شنبه شب در جنوب شرق استان فعال شده که بارش‌های آن ممکن است در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی این سامانه بارشی شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، راسک، سرباز، ایرانشهر، بمپور، دلگان، ارتفاعات جنوبی سراوان، سیب و سوران، مهرستان و ارتفاعات شمالی دشتیاری، چابهار و کنارک و ارتفاعات غربی خاش و تفتان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: اثر مخاطره آمیز فعالیت این سامانه جاری شدن روان آب، پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، وزش باد شدید و گردوخاک است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: انتظار می‌رود فعالیت این سامانه حداقل تا جمعه پیش رو ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی حتی رودخانه‌های خشک و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حیدری اظهارداشت: دامداران و کشاورزان از چرای دام در روز‌های پیش رو بویژه در بعدازظهر‌ها به سبب احتمال برخورد صاعقه در مناطق تحت تأثیر فعالیت سامانه پرهیز کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد