Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:15:34 GMT

اجراء طرح بهارانه کتاب در ۱۱۴ کتابفروشی خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۲۶۵۷

اجراء طرح بهارانه کتاب در ۱۱۴ کتابفروشی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اجراء طرح بهارانه کتاب در ۱۱۴ کتابفروشی در سطح استان خبر داد.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ در خراسان رضوی، اظهار کرد: ۱۱۴ کتابفروشی در سطح استان شامل ۸۶ کتابفروشی در مشهد و ۲۸ کتابفروشی شهرستان‌های استان در این طرح شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به استقبال خوب کتابفروشان نسبت به طرح زمستانه کتاب شاهد افزایش حضور کتابفروشی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مردم و علاقه‌مندان به خرید کتاب در این طرح تا سقف ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد تخفیف خرید کتاب دریافت خواهند کرد. بر این اساس در مجموع هر فرد از ۴۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب بهره‌مند می‌شود.

تحفه‌گر با اشاره به این‌که «با توجه به تداوم همه‌گیری کرونا پیش‌بینی لازم برای خرید مجازی کتاب در کتابفروشی‌های بزرگ انجام شده است»، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که کتاب‌های خریداری شده به صورت اینترنتی در کمتر از ۲۴ ساعت به دست مخاطبان برسد. خوشبختانه این اقدام در طرح‌های گذشته اجرا و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوبی که در استان از این طرح شده یارانه طرح در خراسان رضوی نسبت به چهار دوره گذشته حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته است. امیدواریم در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ این روند افزایشی ادامه داشته باشد. همچنین امید داریم با توجه به نگاهی که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین موسسه کتاب ایران به عنوان مجری این طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان‌ها دارند، یارانه استان خراسان رضوی که در ۶ دوره پیشتاز این طرح بوده افزایش پیدا کند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  بیان کرد: با این حال هم‌اکنون که در ابتداء طرح هستیم و فعلاً مانعی برای خرید کتاب وجود ندارد. با این حال پیگیر هستیم که یارانه استان افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که «طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، از ۱۷ خرداد آغاز شده و تا ۲۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت»، عنوان کرد: با توجه به این‌که معمولاً زمان اجراء این طرح تمدید نمی‌شود لازم است خریداران کتاب از امروز به فکر خرید کتاب‌های مورد نظر خود باشند و هر چه سریع‌تر کتاب‌های مدنظر خود را خریداری کنند.

تحفه‌گر اضافه کرد: توصیه من به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی این است که در روزهای اول اقدام به خرید کتاب کنند که هم بتوانند از یارانه به طور کامل استفاده کنند و هم کتاب‌های مورد نظر خود را به آسانی در کتابفروشی‌ها پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح بهارانه کتاب کتاب كتابفروشي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طرح بهارانه کتاب خرید کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان به دعوت مردم متدین و انقلابی مشهد به استان خراسان رضوی می رود.

این سفر به درخواست مردم شریف انقلابی و متدین استان خراسان رضوی برای حمایت از طرح نور فراجا صورت گرفته و حامیان عفاف و حجاب میزبان فرمانده کل انتظامی خواهند بود. وعده گاه این اجتماع عظیم ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در عرصه میدان شهدای مشهد می باشد.

کد خبر 6093202

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب