Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴ نوع جهش یافته ویروس کرونا بسیار مهم‌تر و نگران کننده‌تر هستند. خبرگزاری میزان – همه ویروس‌ها از جمله کروناویروس‌ها با گذشت زمان تغییر می‌کنند و جهش می‌یابند.   این تغییرات می‌توانند منجر به بروز سویه‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت شوند.   در حال حاضر ۴ سویه از میان صد‌ها سویه کرونا با سرعت بیشتری در گردش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انگلیسی یا کنت، آفریقای جنوبی، برزیلی و هندی مهم‌ترین انواع نگران کننده ویروس کرونا هستند. کرونای انگلیسی یا آلفا این نوع ویروس جهش یافته در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در انگلیس که از ماه آوریل تاکنون نوع غالب در آمریکا شده، اکنون با عنوان «آلفا» شناخته می‌شود.   نوع آلفای کرونا، ۲۳ جهش دارد که سبب شده از انواع دیگر ویروس کرونا متمایز شود.   سرعت و فراگیری این نوع کرونا سبب حیرت دانشمندان شده است.   در همین حال براساس بررسی‌های جدید، توانایی این نوع ویروس در پنهان شدن از سیستم ایمنی بدن، سبب شده تا قدرت سرایت و ابتلای بیشتری داشته باشد.   نوع آلفا کُشنده‌تر از دیگر انواع کروناست؛ با این وجود، انواع موجود واکسن کرونا در برابر این نوع موثر هستند. کرونای آفریقای جنوبی یا بتا نوع آفریقای جنوبی کرونا جهش‌هایی مانند نوع انگلیسی دارد؛ هرچند نسبت به نوع مذکور از کُشندگی کمتری برخوردار است، اما سریع‌تر از آن نوع سرایت می‌یابد.   واکسن‌های موجود کرونا در برابر کرونای آفریقای جنوبی تاثیر کمتری دارند. بیشتر بخوانید: شیوه‌های مقابله با کرونا در جهان انواع نگران کننده کرونا کدامند؟ کرونای هندی یا دلتا این نوع که نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در هند مشاهده شد، اکنون نوع غالب در انگلیس است.   دلتا در قیاس با آلفا خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد.   واکسن‌های موجود کرونا در برابر نوع هندی کرونا، تاثیر دارند. کرونای برزیلی یا گاما این نوع کرونا که نخستین بار در میان مسافران برزیلی مشاهده شد، دارای ویژگی انتقال و سرایت سریع است.   واکسن‌های موجود در برابر این نوع ویروس همچنان موثر هستند. علائم انواع جدید کرونا چیست؟ اگرچه برخی از افراد پس از ابتلا به بیماری کرونا علائم خاصی ندارند، مهم‌ترین علائم ابتلا به سویه‌های جدید کرونا عبارتند از:
- تب بالا
- سرفه مداوم
- از دست دادن حس بویایی یا چشایی
- خستگی
- درد عضلانی
- گلودرد   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آرتتا: آرسنال در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور دارد؛ می‌دانیم که برای قهرمانی باید چه کاری انجام بدهیم
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند