Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد علی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت : به منظور حفظ و احیاء مراتع و تقویت پوشش گیاهی از نظر کمی و کیفی به دلیل وضعیت تغییر اقلیم ، کنترل پروانه چرا صادر شده ، راستی آزمایی هر سامانه عرفی بر اساس کارت ممیزی ، اخذ عوارض ناشی از تمدید و صدور پروانه چرای دام ، حذف دامدارانی که بیش از سه سال بدون عذر موجه ترک دامداری نموده اند و همچنین بررسی اجرای طرحهای مرتعداری و نظارت بر اجرای طرح و بازنگری آنها براساس گزارش ناظر طرح با همکاری مشترک یگان حفاظت جهت راستی آزمایی بهره برداران مرتعی و کنترل ورود و خروج به موقع دام به مرتع صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پایش مراتع قشلاقی شهرستان در بیش از ۱۵ سامانه به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان میامی در فصل قشلاق سال ۹۹ صورت گرفته است.

محمدعلی رضایی در ادامه گفت: در راستای اصلاح، احیا و توسعه منابع طبیعی و مدیریت چرا و اجرای قوانین، طرح پایش مراتع در دست اجرا است.

او بیان کرد: در این طرح، ماموران یگان حفاظت و کارشناسان به مراتع اعزام و ضمن شمارش دام از نزدیک به بررسی وضعیت مراتع و اجرای طرح‌های مرتع داری و سایر عوامل مربوط به مدیریت چرا از جمله تعداد دام و ظرفیت مرتع می‌پردازند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در ادامه بیان کرد: اجرای اصولی طرح‌ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ، احیا و توسعه از مراتع موجب بهبود وضعیت و حفظ این سرمایه ارزشمند برای نسل های آینده خواهد شد.

انتهای پیام /ح

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی مراتع قشلاقی شهرستان میامی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • پایش معادن شهرستان تفت