Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پردازش ۹۶ درصد آراء، معلم چپگرای پرو با اختلاف بسیار کم و کسب ۵۰.۳ درصد آراء ، از رهبر محافظه‌کاران با ۴۹.۷ درصد آراء پیشی گرفته و در آستانه تصاحب کرسی ریاست جمهوری پرو است. همچنین اختلاف آراء دو نامزد انتخاباتی حدود ۱۰۰ هزار رأی گزارش شده است.

 به نوشته ال پائیس اسپانیا، براساس آخرین نتایج رسمی پردازش آراء از سوی دفتر ملی برگزاری انتخابات پرو (ONPE)، با پردازش ۹۶ درصد سوابق آراء، «پدرو کاستیو» کاندیدای جناح چپ پرو با اختلاف بسیار کم و کسب ۵۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد آراء در برابر ۴۹.۷ درصد آراء «کیکو فوجیموری» نامزد راستگرا پیشتاز است؛ این در حالی است که اختلاف آراء دو کاندیدا حدود ۱۰۰ هزار رأی گزارش شده است.  

اگرچه نتیجه فعلی، نمایانگر ۹۹ درصد آراء پرو است، اما بخش اعظم شمارش آراء در خارج از کشور همچنان باقی است تا با پایان یافتن روند برگزاری انتخابات، نتیجه قطعی اعلام شود.

با این وجود، فوجیموری با بیان اینکه حزب طرفدار وی متوجه برخی بی نظمی ها در روند شمارش آراء شده است، مدعی شد که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

از سوی دیگر، «پدرو کاستیو» نامزد چپگرا با رد اتهام تقلب در انتخابات مطرح شده از سوی «کیکو فوجیموری»، با فراخوانی هواداران خود، خواستار دفاع از نتیجه انتخابات با هشیاری تاریخی شد.

ادامه شمارش آراء با نوسانات میلیمتری میان درصد آراء هریک از نامزدها، از روز گذشته، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پرو را در پرده ابهام قرار داده است. 

مردم پرو در حالی با وجود موانع کرونایی آماده حضور در انتخابات ریاست جمهوری  روز یکشنبه ۱۶ پرو شدند که اختلاف طبقاتی و جغرافیایی، دودستگی آشکاری در میان آنها به وجود آورده است.

در حالی که شهروندان شهرنشین و با درآمد بالا از کیکو فوجیموری نامزد ژاپنی الاصل این کشور حمایت می کنند، رای دهندگان فقیر و روستایی چشم به پیروزی «پدرو کاستیو» به عنوان یک سیاستمدار چپگرا و تازه کار دوخته اند.   

اگرچه نتیجه نهایی انتخابات پرو هنوز اعلام نشده، اما با وجود پیشتازی «پدرو کاستیو» در آخرین مرحله شمارش، اختلافات ناچیز در نتایج اعلامی حکایت از مبارزه ای سخت و حساس در میان دو گروه طرفداران دو نامزد دارد.

رای گیری از ساعت ۷ صبح یکشنبه به وقت محلی(۱۲ به وقت گرینویچ) آغاز شده و از همان ساعات اولیه، صف‌های طولانی مقابل مراکز اخذ رای در لیما، پایتخت پرو ایجاد شده است.

اما با روند نوسانی شانه به شانه، ارزیابی و پیش بینی پیروز انتخابات ریاست جمهوری پرو همچنان به شکل یک معما مردم پرو را در انتظار فرو برده که در صورت طولانی شدن فرآیند شمارش آراء، ممکن است باعث ایجاد تنش نیز شود.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که پرو به سختی درگیر مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا است. به گفته مقامات، تنها در هفته گذشته آمار قربانیان این ویروس سه برابر شده است و به این ترتیب پرو در حال حاضر یکی از بدترین نرخ‌های مرگ و میر کرونا در سراسر جهان را دارد.

تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۹۸۴ هزار نفر از جمعیت ۳۳ میلیونی این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده‌ و از این تعداد بیش از ۱۸۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پدرو کاستیو ۵۱ ساله، معلم دبستان و رهبر اتحادیه از حمایت فقرای روستایی پرو برخوردار است و سرمایه‌گذاران را نگران کرده است. وی متعهد شده تا بخش معدن را ملی کند، مقررات مربوط به مالیات کمپانی‌های چندملیتی را تغییر دهد و قانون اساسی پرو را اصلاح کند.

پرو در دو دهه اخیر شاهد پیگرد قانونی پنج رئیس جمهور سابق این کشور به اتهامات فساد بوده است و همین امر باعث شده تا بی‌اعتمادی عمیقی در بین مردم پرو نسبت به سیاستمداران شکل بگیرد. این کشور در چند ماه اخیر برکناری و استعفای سه رئیس جمهوری را به طور متوالی تجربه کرده است./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ریاست جمهوری پرو شمارش آراء درصد آراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد