Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم‌نژاد از برگزاری انتخابات شوراها در رشت به صورت الکترونیک خبر داد و گفت: ۸۳.۵ درصد از داوطلبان شوراهای شهر و بیش از ۹۳.۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در گیلان تایید صلاحیت شدند.

«محمود قاسم‌نژاد» با بیان اینکه امسال انتخابات شوراها در رشت به صورت الکترونیک برگزار می‌شود به خبرنگار شبستان گفت: پس از ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان و فرآیند بررسی صلاحیت آنان در هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت شهرستان و استان و هیئت عالی نظارت، اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات در شوراهای شهر و روستاها امروز به دستمان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس ستاد انتخابات استان گیلان تصریح کرد: در کلیه شهرهای استان گیلان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر هزار و 759 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 6 درصد انصراف دادند و نهایتا در جریان بررسی صلاحیتی که در هیئت‌های اجرایی، نظارت و هیئت عالی انجام شد حدود 83 و نیم درصد از این داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

 

وی ابراز داشت: در سطح روستاهای گیلان نیز تقریبا 14 هزار و 214 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که طبق اعلام هیئت نظارت به استانداری گیلان که مراتب آن به کلیه فرمانداری‌های استان هم ابلاغ شد صلاحیت بیش از 93.8 درصد از افراد مورد تایید قرار گرفت.

 

رییس ستاد انتخابات استان گیلان افزود: اسامی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه انتخابات بارگذاری شده است و از 19 خرداد فرمانداران ما در سراسر شهرها و روستاهای استان گیلان نسبت به انتشار آگاهی اسامی تایید صلاحیت شده‌ها اقدام می‌کنند.

 

قاسم‌نژاد اظهار داشت: از 20 خرداد به مدت هفت روز داوطلبان تایید صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند فرآیند تبلیغات خود را انجام و برنامه‌های خود را ارائه دهند، البته این زمان بر اساس قانون برای داوطلبان جهت نصب پوستر و فعالیت در فضای مجازی و حقیقی در نظر گرفته شده است.

 

وی اذعان کرد: تاکنون برخی از افراد را مشاهده کرده‌ایم که در فضای مجازی و قبل از اعلام موعد رسمی تبلیغات، تحت عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا اقدام به این کار کرده‌اند که اینگونه کارها همگی بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود و مطمئنا ناظران و هیئت‌های اجرایی به این افراد تذکرات لازم را می‌دهند.

 

رییس ستاد انتخابات استان گیلان افزود: محل‌هایی در سطح شهرها توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها تعیین شده تا کاندیداها بتوانند در این فضا تبلیغات خود را انجام دهند از طرفی 24 ساعت قبل از اخذ رأی یعنی تا هفت صبح روز پنج‌شنبه( 27 خرداد )تبلیغات کاندیداهای شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجاز است.

 

قاسم‌نژاد یادآور شد: امسال فقط در شهر رشت و صرفا برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود و حتما آموزش لازم از طریق رسانه‌ها به مردم داده می‌شود زیرا فرآیند انتخابات الکترونیکی به گونه‌‌ای است که باید عموم مردم درباره اینگونه رأی دادن  آگاهی لازم را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در هر منطقه می‌تواند یک ستاد ایجاد کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را ساماندهی کرده و طرفدارانشان را در آن فضا ساماندهی نمایند بنابراین در پنج منطقه شهر رشت هر کاندیدایی می‌تواند یک ستاد تشکیل دهد. 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: رای گیری الکترونیکی محمود قاسم نژاد تایید صلاحیت تبلیغات انتخاباتی انتخابات شوراهای اسلامی شوراهای اسلامی شهر برای انتخابات تایید صلاحیت استان گیلان شهر و روستا قاسم نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: میزان اهدای خون این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی افزود: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مهدوی ارفع بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهدا کننده «بار اولی» هستند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل می داده اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

دیگر خبرها

  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری