Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@01:05:38 GMT

◄ مهندسی انتخابات و لزوم هوشیاری صنف رانندگان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۴۵۸۷

تین نیوز محسن متقین :

 پس از گذشت بیش از 18 ماه از پایان دوره تصدی هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان کشور و خروج اکثریت اعضای هیئت مدیره آن به دلیل از دست دادن صلاحیت حضور، در شرایطی که آحاد جامعه سرگرم شور و التهاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند و دقیقا در آخرین روز قبل از تعطیلات نیمه خرداد آگهی دعوت برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده این تشکل منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه انجمن های عضو این کانون برای حضور در تاریخ 14 تیرماه 1400 ساعت 9 صبح در سالن همایش های  صدا و سیما واقع در اتوبان چمران دعوت شده اند که صرف نظر از انتخاب تاریخ انتشار این آگهی و حتی سابقه هیئت مدیره این کانون برای استفاده از فرصت ها و برنامه ریزی برای مهندسی انتخابات در طول سه سال گذشته و حاشیه سازی های آن از قبیل تصمیم بر تغییر ساعت و تاریخ جلسه مجمع عمومی، لازم است چند نکته اساسی و مهم در خصوص برگزاری این مجمع برای آحاد صنف رانندگان حمل کالای جاده ای کشور اطلاع رسانی شود.

اساسنامه کانون مذکور در طول بیست سال گذشته طوری طراحی شده است که دست برگزار کنندگان مجامع را برای مهندسی و جلوگیری از ورود انجمن های صنفی مستقل، آزاداندیش و افراد کارامد باز گذاشته شده است.

به استناد آخرین آیین نامه هیئت وزیران موضوع چگونگی تشکیل و نحوه برگزاری این گونه مجامع که اشعار می دارد، تشکلات صنفی موضوع ماده 131 قانون کار می بایستی وضعیت اساسنامه خود را با آخرین اصلاحات ایین نامه منطبق نمایند و هرگونه موضوعی که در اساسنامه های قبل و مغایر مفاد آیین نامه جدید باشد از درجه اعتبار ساقط خواهد بود، انتظار می رود بالاترین رکن و راس هرم تشکلات کارگری رانندگان حمل کالای کشور بر روی ریل قانونی قرار گیرد و حقوق پایمال شده انجمن های صنفی کارگری رانندگان در طول بیست سال گذشته به آنها بازگردانیده شود.

لذا وظایف اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون که همانا نظارت بر این موضوع و اعمال ماده 19 آیین نامه و معرفی خاطیان به دادگاه صالحه در این برهه حساس با شرح و نگاه قانونی به این شرایط را، یکبار دیگر یادآوری می نماییم.

مجمع عمومی فوق العاده برای تغییر در اساسنامه و حذف موارد غیر قانونی و بستن راه های مهندسی انتخابات و ایجاد بستر لازم برای مشارکت تمامی اعضاء تشکیل می گردد و مادامی که این مجمع برگزار نگردد، ملاک حضور و دعوت و نیز تصمیم گیری همان اساسنامه قبل خواهد بود.

به این معنی که در مجمع عمومی فوق العاده فقط اعضای کانون و کسانی که در زمان برگزاری براساس ضوابط قبل عضویت آنها پدیرفته شده است می توانند شرکت کنند و بدیهی است که فقط پس از برگزاری مجمع فوق العاده و تحقق شرایط جدید و تحول در ساختار این کانون، امکان حضور، کاندیداتوری و مشارکت عمومی در انتخابات انجمن های صنفی سراسر کشور فراهم خواهد گردید.

برگزاری همزمان 2 مجمع عمومی فوق العاده و عادی کانون مذکور در تاریخ 14/4/1400

اولا موجب می گردد در طول فرصت باقیمانده بسیاری از انجمن هایی که تاکنون عضویت آنها پذیرفته نشده است، نتوانند عضو کانون شوند.

ثانیا وقتی کسی هنوز عضویت اش پذیرفته نشده باشد چگونه می تواند کاندیدای عضویت در هیئت مدیره گردد؟

ثالثا یکی از مفادی که در مجمع فوق العاده باید اصلاح گردد همین شرایط داوطلب و نامزد شدن است که درگذشته امکان کاندیدا شدن  نمایندگان انجمن های جدید الورود را منتفی دانسته بود.

چنانچه مجمع فوق العاده برگزار  و اساسنامه اصلاح شود،  برگزاری همزمان دو مجمع عادی و فوق العاده، باز هم امکان کاندیدا شدن این انجمن ها را در این دوره از آنها خواهد گرفت، زیرا در این آگهی مهلت متقاضای نامزدی هیئت مدیره را هفت روز قبل از برگزاری مجمع تعیین نموده است.

از طرفی با شیوع بیماری همه گیر کووید 19 از دی ماه 98 در کشور و با گذشت بیش از 18 ماه از آن، دوره تصدی اغلب انجمن های صنفی خاتمه یافته است و امکان تجدید انتخابات آنها میسر نبوده است و سازمان های کارگری در این خصوص و برای تاریخ برگزاری مجمع مذکور یعنی تمدید اعتبار پروانه و گواهی ثبت آنهایی که به دلیل مذکور دوره تصدی هیئت مدیره خاتمه یافته است برای حضور در مجمع 14/4/1400 تاکنون  هیچگونه اظهار نظری ننموده است.

و در نهایت اینکه حتی اگر تصمیم گرفته شود انجمن های صنفی غیر عضو و متقاضیان عضویت و متقاضیان حضور در هیئت مدیره کانون، تقاضای خود را در مجمع عمومی عادی که بلافاصله پس از مجمع فوق العاده برگزار می گردد، تسلیم نمایند و بتوانند در پروسه انتخابات و رای گیری شرکت نمایند باز هم با اعضای قبل و کسانی که در فرصت هفت روزه قبل از انتخابات تقاضا نموده اند، حقوق برابری نخواهند داشت.

لذا انتظار می رود با اصلاح این آگهی دعوت برگزاری مجمع، ترتیبی اتخاذ شود که براساس حقوق تعیین شده قانونی، ابتدا مجمع عمومی فوق العاده برای اصلاح اساسنامه کانون برگزار گردد و پس از اصلاح اساسنامه و باز شدن افق نو برای مشارکت هرچه بیشتر انجمن های کشور، حداقل بیست روز پس از مجمع فوق العاده ترتیب برگزاری مجمع عادی و تجدید انتخابات داده شود تا با تحقق  شرایط جدید، انجمن های صنفی آزادانه عضو شوند و تقاضای داوطلبی و نامزدی در هیئت مدیره را در فرصت به دست آمده کسب و در این امر مشارکت کنند.

با این توصیف بیم آن می رود که تفکر حاکم بر اداره نمودن کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری رانندگان حمل کالای کشور در بیست سال گدشته همچنان برعدم حضور سایر افراد پافشاری نمایند و برای متولیان نظارت بر انتخابات این گونه مجامع چالشی دیگر را ایجاد نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رانندگان کامیون مهندسی انتخابات مجمع عمومی فوق العاده کارگری رانندگان مجمع فوق العاده انجمن های صنفی برگزاری مجمع هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی