Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سی ان ان گزارش داد دامنه و عمق حملات باج افزاری سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا چالشی است که با حملات 11 سپتامبر قابل مقایسه است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد دامنه و عمق حملات باج افزاری سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی آمریکا چالش و تهدید بسیار مهمی است که با حملات 11 سپتامبر قابل مقایسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با پیامد‌های یک چالش ناگهانی و جدی مرتبط با امنیت ملی روبرو شد، چراکه هکر‌های باج افزاری، مایحتاج اصلی مردم آمریکا - مواد غذایی، گاز، آب، بیمارستان‌ها و حمل و نقل - را هدف قرار دادند.
این حملات سایبری که مدیر اف بی آی، آن را با حملات 11 سپتامبر مقایسه کرده زیرساخت‌های آسیب پذیر کشور را هدف قرار داده است. این حملات باج افزاری در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در حال تقلا برای بازگشت به زندگی عادی پس از همه گیری کرونا است. این نبردی است که احتمالاً نمی‌توان به راحتی آن را حل کرد و تهدید را کاهش داد.
جنیفر گرانهلم وزیر انرژی آمریکا روز یکشنبه هشدار داد "کنشگران بسیار شرور" پس از حمله به یک خط لوله، سازمان‌های دولتی، سیستم آب فلوریدا، مدارس، مؤسسات بهداشتی و حتی طی هفته گذشته، به صنعت گوشت و خدمات کشتیرانی، به زمین بازی یک میلیونر به نام مارتا وینیارد، آمریکا را همچنان زیر نظر داشتند.
گرانهلم به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: "حتی همین الان که ما صحبت می‌کنیم، هزاران حمله به تمام مؤلفه‌های بخش انرژی و بخش خصوصی رخ داده است. این حملات دائماً اتفاق می‌افتد. "
فرماندار سابق ایالت میشیگان هشدار داد هکر‌های خارجی توانایی خاموش کردن شبکه برق آمریکا را دارند. وی به بنگاه‌های اقتصادی توصیه کرد از پرداخت باج درخواست شده از سوی هکر‌ها خودداری کنند.
بهایی برای پرداخت
برخلاف حملات 11 سپتامبر به نیویورک و پنتاگون، این تهدید جدید، انشقاق سیاسی در آمریکا را برملا می‌کند. به دنبال حمله هکری در ماه گذشته به خط لوله کلونیال که باعث کمبود بنزین شد، جمهوریخواهان از فرصت استفاده کرده و برای ضعیف نشان دادن بایدن و اینکه اوضاع از کنترل او خارج شده، در صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها ایستادند و خرید‌های وحشت زده انجام دادند. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که به دنبال بازگشت سیاسی است روز شنبه ادعا کرد که حملات سایبری نشان دهنده احترام از دست رفته برای سران آمریکا از زمان رفتن او از کاخ سفید است.
چنین فرصت طلبی سیاسی یک تردید را ایجاد می‌کند: در صورت نقض گسترده پدافند سایبری آمریکا توسط یک قدرت خارجی متخاصم، اگر بایدن به یک پاتک سایبری علیه آن قدرت خارجی نیاز داشته باشد، آیا می‌تواند واشنگتن را حول خود متحد کند.
با توجه به دامنه گسترده این حملات، کاخ سفید باید با عجله، پدافندی برای دفاع از بخش خصوصی آسیب پذیر ایجاد کند و در عین حال پاسخ‌هایی را آماده کند که به گفته کینگ، مقصران را مجبور به پرداخت بهای سنگین کند.
این پرسش که آمریکا چه نوع اقدام تلافی جویانه‌ای باید انجام دهد، مسئله دشواری است. میدان نبرد در جنگ سایبری در سایه قرار دارد، به این معنی که شواهد عمومی اندکی درباره اقداماتی که آمریکا ممکن است تا کنون انجام داده باشد وجود دارد. اما هرگونه ضد حمله باید سنجیده باشد تا از تشدید تنش جلوگیری شود، تنشی که نه تنها می‌تواند باعث ایجاد یک بن بست خطرناک بین آمریکا و سایر قدرت‌های هسته‌ای شود، بلکه می‌تواند حملات بیشتری را به خاک آمریکا بکشاند.
در ماه آوریل، دولت تحریم‌هایی را اعلام کرد، از جمله تحریم‌های مربوط به مداخله روسیه در انتخابات 2020 آمریکا و حمله به شرکت ساخت نرم افزاری SolarWinds.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته در مصاحبه با سی ان ان گفت آمریکا "توانایی انجام عملیات تهاجمی" و همچنین دفاع از خود را دارد. اما آستین نگفت که آمریکا دقیقاً چه کاری ممکن است انجام دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا 11 سپتامبر حملات 11 سپتامبر باج افزاری سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه

یک منبع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که پهپادهای این کشور به یک کارخانه بزرگ فولاد در منطقه «لیپتسک» روسیه حمله و خساراتی به آن وارد کردند.

رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس تاکید کرد که قدرتهای بزرگ هسته‌ای بطور غیرمستقیم در اوکراین می‌جنگند و آن کشور میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است.

 لوکاشنکو چهارشنبه در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرتهای بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهوری بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید «آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لهستان هشدار داد و گفت که این تاسیسات در صورت استقرار، هدف نظامی مسکو خواهند بود.

 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس بیان کرد که تاسیسات هسته‌ای ناتو اگر به طور دائم در لهستان مستقر شوند، یک هدف نظامی برای مسکو خواهند بود.

این مقام روس هشدار داد که عملیات هسته‌ای مشترک کشورهای عضو ناتو که نزدیک مرز روسیه هستند، به تهدیدهای امنیتی مسکو اضافه می‌شود.

ریابکوف همچنین اضافه کرد که بحث در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان یک "داستان در حال آشکار شدن" است.

وی تاکید کرد که مسکو به دقت مراقب این موضوع است که چگونه دستگاه‌های مختلف اجرایی لهستان در حال بررسی این موضوع در گفتمان داخلی خود هستند.

آندژی دودا رئیس جمهور لهستان پیشتر در گفت وگو با یک روزنامه محلی گفته بود که این کشور آماده استقرار کلاهک‌های هسته‌ای ذیل برنامه «اشتراک گذاری هسته‌ای» ناتو است.

وی اعلام کرد که در مورد این مساله با شرکای آمریکایی خود بیش از یک بار گفت وگو کرده است.

برنامه بازدارندگی هسته‌ای ناتو به نام برنامه «اشتراک هسته‌ای» این امکان را به اعضای این پیمان دفاعی می‌دهد که سلاح هسته‌ای خود را در کشورهای فاقد این سلاح‌ها، مستقر کنند.

ناتو از نوامبر ۲۰۰۹ تاکنون در چارچوب این برنامه، تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه مستقر کرده است.

با این حال ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه