Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار کردستان با اشاره به هشدارهای مکرر درباره گرما و خشکسالی کم‌سابقه در تابستان گفت: روزهای بسیار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهمن ‌مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از آب استان کردستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به هشدارهای مکرر درباره گرما و خشکسالی کم‌سابقه در تابستان 1400 اظهار داشت: روزهای بسیاری سختی را پیش‌رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نه تنها استان کردستان، بلکه سایر استان‌های کشور با خطر خشکسالی و کمبود آب شرب و کشاورزی روبه‌رو هستند، گفت: از همه مردم کردستان انتظار می‌رود که با توجه به شرایط موجود، حتما در مصرف آب صرفه‌جویی کرده تا سال بدون بحران و مشکلی را طی کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به گزارشات واصله، در صورت رعایت مردم در مصرف آب و جلوگیری از اصراف، مشکل آب شرب نخواهیم داشت تصریح کرد: باآزادسازی و انتقال سد آزاد به سد قشلاق، تراز سد پایین نخواهد آمد اما اگر مصرف بی‌رویه صورت گیرد مجددا با طعم و بوی نامطبوع روبه‌رو خواهیم شد.

وی بیان کرد: امیدواریم تا 22بهمن امسال سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج اجرایی شود تا دیگر شهروندان با مشکل طعم و بوی نامناسب آب روبه‌رو نباشند.

مرادنیا با بیان اینکه این اطمینان را به مردم داده که آبی از استان کردستان به استان‌های همجوار منتقل نمی‌شود، افزود: باید همه دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و کشاورزان  در کاهش مصرف آب و مسدودکردن چاه‌های عمیق و نیمه عمیق غیرمجاز همکاری کنند.

کشاورزی استان فارس 41 هزار میلیارد ریال از خشکسالی خسارت دیدخشکسالی و چالشی که تابستان امسال در استان سمنان پیش رو است

وی از فعالیت 13هزار و 800 چاه مجاز در سطح استان خبر داد و بیان داشت: باید برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، حتما کنتورهای هوشمند بر روی این کنتورها نصب شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر از مصرف آب شرب برای فضای سبز سطح شهر سنندج و سایر استان جلوگیری شود، اظهار کرد: نباید این هزینه را به دولت و کشور تقبل کنیم و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید کارهای مخزن و عملیات لوله‌گذاری سد سقز هرچه سریع‌تر صورت گیرد، عنوان کرد: باید کارهای منابع طبیعی و آبخیزداری در دشت‌های قروه و دهگلان گسترده‌تر انجام شود تا خدایی نکرده بحرانی ایجاد نشود.

استاندار کردستان با هشدار اینکه در صورت بی‌توجهی مسئولان، خطر فرونشست و عدم‌تامین آب و روزهای ناخوشی در دشت‌های قروه و دهگلان خواهیم داشت.

وی توسعه عملیلت آبخیزداری را مهم خواند و یادآور شد: انتقال آب از سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان و سد قوچم و از سد ژاده به دهگلان کار بسیار مهم و ارزشمند بوده که خطرات این حوزه را کاهش داده است.

مرادنیا توسعه استان را در گرو کشاورزی و آب دانست و تاکید کرد: از همه مسئولان استانی انتظار می‌رود در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/486/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان رو خواهیم مصرف آب پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برابر هشدارهای سازمان هواشناسی از تاریخ سه‌شنبه 1403/02/11 تا پایان روز پنج‌شنبه 1403/02/13 سامانه بارشی کشور را درگیر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید که در برخی نقاط گردوخاک خواهد کرد.

این سامانه ار روز سه‌شنبه 1403/02/11 نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان را در بر خواهد گرفت.

در ادامه نیز روز چهارشنبه 1403/02/12 استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استانهای فارس، کردستان و لرستان تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

و در روز پنج‌شنبه 1403/02/13 استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان متاثر از این سامانه خواند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته