Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@01:16:08 GMT

ناجا پیشنهادی برای افزایش جرایم نداده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۶۷۴۰

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: نیروی انتظامی در چند سال اخیر هیچ پیشنهادی برای افزایش جرایم رانندگی به هیئت دولت ارائه نکرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  "سردار سیدکمال هادیانفر" درباره افزایش جرایم رانندگی گفت: برابر قانون برای افزایش جرایم چند دستگاه باید با هم پیشنهاد داشته باشند و طی جلسه‌ای بین فرمانده ناجا، وزیر کشور و وزیر راه صورتجلسه امضا شود تا برای افزایش به هیئت دولت پیشنهاد شود که در این چند سال اخیر هیچ پیشنهادی از جانب ما نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۳۹۹ صرفا دو درصد افزایش بر میزان جرایم برای سازمان بهزیستی پیش‌بینی کرده بودند که آن نیز برای کمک به همه کسانی است که در حوزه بهزیستی آسیب دیده هستند که این دو درصد افزایش در جرایم پیش‌بینی و اعمال شد، گفت: هرچند که اجرای آن مشکلاتی نیز برای پلیس به همراه داشت به خاطر اینکه اعمال نرخ افزایش کم جریمه مار ار دچار مشکل می‌کند، اما به هر حال این افزایش دو درصدی اعمال شد. 
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ بنا به پیشنهاد کمیسیون تلفیق این دو درصد تبدیل به ۵ درصد شد و ۵ درصد معیار جرایم شد که از ۱۹۱ کد جریمه‌ای که ما در کشور داریم بر اساس ابلاغ‌ها در ۴۵ کد امکان اعمال ۵ درصد افزایش جریمه مقدور نیست که ما آن را به دولت، سازمان مدیریت، خزانه‌دار کل و بانک مرکزی اعلام کردیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۵ درصد (عدد خورده ای) در این چهل و پنج کد جریمه‌ای که وجود دارد، شکل اعشاری به خودش می‌گیرد بانک‌ها قادر نیستند شناسه قبض و شناسه پرداخت برای پیامک‌های اعمال جریمه تولید (صادر) کنند.
سردار هادیانفر گفت: لذا در این ۴۵ کد افزایش ۵ درصدی دچار مشکل شد، اما در مابقی کد‌های اعمال جریمه از این ۱۹۱ کد جریمه این ۵ درصد اعمال می‌شود که آن افزایش (۵ درصد) نیز صرفاً برای سازمان بهزیستی، پزشکی قانونی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز توسط وزارت راه پیش‌بینی شده است.
وی درباره ارائه خدمات در سایت راهور ۱۲۰ نیز افزود: مشکلی که در این سایت وجود داشت این بود که مالکان وسایل نقلیه نمی‌توانستند بعد از رویت میزان جرایم نسبت به اخذ پرینت اقدام کنند و باید به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه و با پرداخت هزینه (یک پولی) پرینتر را دریافت می‌کردند، اما اکنون در سایت راهور ۱۲۰ از سه روز گذشته این ظرفیت را به وجود آورده ایم که قابل استفاده است و تمام مالکان وسایل نقلیه موتوری می‌توانند زمان رویت میزان جریمه نسبت به اخذ پرینت از چاپگر‌های خانگی اقدام کنند و نسبت به پرداخت آن از درگاه که کمترین تاخیر را در واریز به خزانه دارد، استفاده کنند.

فیلم درگیری قاضی با مأمور راهور قدیمی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری فردی که خود را قاضی دادگستری معرفی می‌کند با مامور پلیس راهور افزود: اخیراً فیلمی در فضای مجازی مبنی بر درگیری فردی که خود را قاضی دادگستری معرفی می‌کند و با یک عوامل پلیس راهور منتشر شده است که وقتی ما آن را بررسی کردیم، مشخص شد که این موضوع مربوط به سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه این فیلم قدیمی است و چیز جدیدی نیست، گفت: اینکه اکنون در این فضای انتخابات از این فیلم‌های قدیمی استفاده می‌کنند یک نوع بد اخلاقی است که توسط برخی از جناح‌ها اتفاق می‌افتد.
سردار هادیانفر بیان کرد: ما در حال بررسی این فیلم هستیم تا صحت و سقم فردی که ادعای قاضی بودن دارد و از آن جملات استفاده می‌کند و مأمور پلیس راهور که نیروی قراردادی ما بود و در این درگیری لفظی نیز مشارکت داشته است.
وی با بیان اینکه مردم عزیز بدانند که این فیلم مربوط به سال ۹۷ است، افزود: پلاک خودرو ال ۹۰ در سال ۹۸ از این وسیله نقلیه فک شده و به کسی دیگر واگذار شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این موضوع را گفتم تا مردم مطلع شوند، چون این فیلم خیلی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است تا خدایی نکرده برای تخریب فرد خاصی از این فیلم‌ها استفاده نشود. برچسب ها: جریمه رانندگی ، راهنمایی رانندگی ، سردار هادیانفر ، افزایش نرخ جریمه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جریمه رانندگی راهنمایی رانندگی سردار هادیانفر افزایش نرخ جریمه افزایش جرایم برای افزایش پلیس راهور دو درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس و خروج نظامیان اسرائیلی از غزه را نمی پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره تغییرات ایجاد شده گفت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید.

این رهبر حماس افزود: اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با برادران مصری هستند تا به پیشنهادی برسند تا حماس و مقاومت بتواند آن را قبول کند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در همین ارتباط رسانه ها گزارش دادند که عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر امروز به فلسطین اشغالی سفر می کند و قرار است با مقامات صهیونیستی برای احیای مذاکرات بر سر مبادله اسرا دیدار ‌و گفت‌وگو کند.

203 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، 34305 نفر به شهادت رسیده و 77293 تن دیگر زخمی شده‌اند، پیکر هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مدفون است. از بامداد امروز نیز نیروی هوایی و توپخانه ارتش اشغالگر مناطق مختلف از شمال تا جنوب باریکه غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

از سوی دیگر مقامات رژیم تل‌آویو همچنان از قریب‌الوقوع بودن یورش زمینی به رفح سخن می‌گویند.

در سطوح سیاسی نیز شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ و شورای وزیران این رژیم به زودی در خصوص ادامه مذاکرات یا آغاز یورش به رفح تصمیم‌گیری خواهند کرد.

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگحماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال