Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه موش یکی از مهم‌ترین آفت‌هایی که می‌تواند به اراضی و محصولات کشاورزی و همچنین انسان خسارات بسیاری را وارد کند، گفت: به همین منظور مبارزه با جوندگان در مناطق مختلف استان به‌طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان اینکه مقابله با موش نیازمند مشارکت جدی دستگاه‌های حاکمیتی است، افزود: وسعت عرصه، گرانی سموم و ادوات تسطیح سازی و کمبود منابع مالی و نیروی انسانی مهم‌ترین چالش‌های مقابله با این آفت است که قطعاً در این راستا همراهی سایر ارگان‌ها را نیز می‌طلبد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای امسال تا امروز بالغ‌بر هفت تُن طعمه آغشته به سم در راستای مبارزه با جوندگان مورداستفاده قرارگرفته است، ابراز داشت: مراحل لانه کوبی و طعمه‌گذاری در همه مناطق مختلف استان انجام‌شده است.

مشیریان بابیان اینکه مبارزه با جوندگان نه‌ تنها برای امسال بلکه به‌طور مستمر در استان سمنان انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات مذکور می‌بایست اعتبارات ویژه نیز برای مبارزه با موش در اراضی استان سمنان اختصاص داده شود.

او بابیان اینکه سطح مبارزه گروهی علیه آفت موش هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی بوده است، افزود: سطح مبارزه غیر شیمیایی شامل شخم و یخ آب زمستانه نیز بالغ‌بر ۲۳ هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام /ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آفت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مرکز نجوم با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان بروجن ضروری است.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت اولین آسمان نمای دیجیتال چهارمحال و بختیاری

کرمی فرماندار بروجن افزود: یک میلیارد ریال از محل اعتبار به غیر از اعتبارات تملک دارای سرمایه برای ساخت نخستین مرکز آسمان نمای دیجیتال در شهر بروجن اختصاص می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه