Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@17:09:34 GMT

پولدارترین کچل دنیا به فضا می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۷۷۰۴

پولدارترین کچل دنیا به فضا می‌رود

جف بزوس و برادرش مارک ماه آینده با موشک شرکت بلو اوریجین به فضا خواهند رفت.

به گزارش برنا؛ موشکی که برادران بزوس با آن سفر خواهند کرد آلن شپرد نام گرفته است. این پرواز از مرکز بلواوریجین در تگزاس غربی انجام خواهد شد و هنگامی که موشک در فاصله‌ی ۴۷ مایلی قرار بگیرد کپسول حاوی مسافران از آن جدا می‌شود و فضانوردان به مدت ۳ دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و سپس کپسول به زمین باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جف بزوس که به تازگی از مدیریت اجرایی شرکت آمازون کناره‌گیری کرده سرانجام ایلان ماسک را در نبرد میلیاردر‌های دارای شرکت موشک‌سازی شکست خواهد داد.

بزوس که بنیانگذار آمازون است روز دوشنبه اعلام کرد که ماه آینده زمانی که موشک شرکت بلواوریجین اولین سفر دارای خدمه خود را انجام دهد با این موشک به فضا خواهد رفت و برادرش نیز او را در این سفر همراهی می‌کند.

اسپیس ایکس و ویرجین گالاکتیک که شرکت‌های رقیب بلو اوریجین نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند مسافرانی به فضا بفرستند.

بزوس می‌گوید که ممکن است پس از این سفر او تبدیل به آدمی جدید شود.

این سفر توجه‌ها را به سمت بلواوریجین که به تازگی رقابت را به اسپیس ایکس برای انجام برنامه‌ی فضایی ناسا واگذار کرده و نسبت به سایر شرکت‌ها رویکرد کندتری در ساخت وسایل نقلیه فضایی خود داشته است جلب خواهد کرد.

دستاورد‌های بلواوریجین بسیار عقب‌تر از اسپیس‌ایکس است. اسپیس‌ایکس بیش از یک دهه است که به طور دائم در حال ارسال موشک‌های فالکون۹ خود است و خدمه و محموله‌های ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند در حالی که بلواوریجین تاکنون تنها ۱۵ پرواز آزمایشی بدون خدمه انجام داده است.

شرکت جف بزوس ماه گذشته اعلام کرد که سرانجام آماده ارسال انسان‌ها به فضا است و در پرواز بعدی در تاریخ ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) این کار را انجام خواهند داد.

موشکی که برادران بزوس با آن سفر خواهند کرد آلن شپرد نام گرفته است. این پرواز از مرکز بلواوریجین در تگزاس غربی انجام خواهد شد و هنگامی که موشک در فاصله‌ی ۴۷ مایلی قرار بگیرد کپسول حاوی مسافران از آن جدا می‌شود و فضانوردان به مدت ۳ دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و سپس کپسول به زمین باز می‌گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسافران زمین ماسک رقابت ناسا وسایل نقلیه مسافران فضا جف بزوس پولدارترین اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • اجرای شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد