Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@14:43:04 GMT

کدام از شکلات ها سالم تر هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۸۷۷۲

کدام از شکلات ها سالم تر هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، همه ما بار ها شنیده ایم که شکلات فوایدی برای سلامتی دارد. اگر چه که شکلات گاهی اوقات سرشار از قند و مواد نگهدارنده است که مزایای آن را کاهش می دهد اما با وجود همه این ها، چه نوع شکلاتی از همه سالم تر است ؟پاسخ این سوال را به صورت مختصر و مفید خواهید خواند.

شکلات تیره و البته غیر شیرین

زمانی که صحبت به انتخاب نوع شکلات می رسد، بسیار مهم است که تاثیر و میزان قند آن در بدن را مشاهده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماده مغذی می تواند خطر چاقی را در افراد افزایش دهد. قند و شکر زیاد هم ممکن است باعث به هم ریختن سوخت و ساز بدن شود و به همین دلیل انتخاب شکلات با شیرین کننده مصنوعی به جای شکر واقعی اصلاً کار درستی نیست زیرا آسیب آن برای روده و معده بیشتر است. پس بهترین استراتژی این است؛ شکلاتی را انتخاب کنید که درصد کاکائو بالاتری داشته باشد. پس می توان گفت سالم ترین و بهترین شکلاتی که باید انتخاب کنید، شکلاتی است که حداقل 75 درصد کاکائو داشته باشد یعنی پاسخ سوال " کدام شکلات سالم تر است " شکلات تیره است.

کاکائو و آنتی اکسیدان

کاکائو ماده غذایی است که حاوی لیپید و محتوای مغذی است و آنتی اکسیدان بالایی دارد که به اندازه کافی از پیری سلول ها جلوگیری می کند و به کاهش خطر مرگ زودرس کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری ها را نیز کاهش خواهد داد.

کاکائو یکی از مواد غذایی است که آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد و می توان آن را در طبیعت یافت. در واقع بسیاری از افراد توصیه می کنند که قهوه را به دلیل وجود کاکائوی تلخ، در رژیم غذایی خود قرار دهید و مراقب باشید که کاکائو را با شکلات اشتباه نگیرید.

به یاد داشته باشید که شیرین کننده های مصنوعی اصلاً جایگزین سالم و مناسبی نیستند زیرا شاخص قند کربوهیدرات در آن ها بسیار بالاست. همه شکلات ها هم حاوی کاکائو نیستند و فقط شکلات هایی که کاکائو دارند، گزینه سالمی می باشند زیرا حاوی آنتی اکسیدان هستند. زمانی که از این شکلات های سالم تر استفاده کنید، می توانید آن ها را همراه با میوه، لبنیات و دسرها میل کنید.

پربیننده ترین علایم جدیدی کرونا در گرما فشار خون گرفتن در عصر ممنوع! چه کسانی نباید دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کنند؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۳/۱۷) انتشار ویروس هندی و آفریقایی در شهرهای قرمز کرونایی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شکلات انتخابات ۱۴۰۰ آنتی اکسیدان شکلات ها سالم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ۴ ادویه ضد آلزایمر
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس