Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان: دومین مناظره انتخاباتی 1400 پس از فاصله دو روزه، روز گذشته برگزار شد. مناظره ای سرد مثل دربی های بدون گل و می توان گفت هم متن مناظره دوم و هم حواشی آن به نسبت مناظره اول آب رفته بود. مناظره ای که همچون  مناظره اول هیجانی و بحث برانگیز شروع نشد و بیش از هر چیز ساختار مناظره و نحوه برگزاری آن مورد انتقاد کاندیداها قرار گرفت؛ جلیلی مناظرات را به «تست هوش» تشبیه و همتی از مناظرات  به «مسابقه هفته» تعبیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی و قاضی زاده هاشمی نیز از شیوه مناظره انتقاد کردند. علاوه بر کاندیداها، کاربران فضای مجازی نیز به شیوه برگزاری مناظرات   انتقاد کردند. در واقع اگرچه بسیاری از هموطنان اعم از نخبگان سیاسی و اقتصادی و مردم در نقاط مختلف کشور در انتظار دیدن این برنامه و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی، سیاست داخلی واجتماعی نامزدها بودند اما در پایان این مناظره چنان که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم، مطالب بیان شده نتوانست آن‌گونه که باید، انتظارات مخاطبان را برآورده سازد. عواملی که در موثر نبودن مناظره برگزار شده در زمینه جذب مخاطبان و پاسخ‌گویی به سوالات شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرد در دو حوزه شکل و محتوا قابل بررسی است. مهم ترین ایراد شکلی این مناظره که امید می رود در مناظره سوم تکرار نشود این بود که هیچ ابزار و امکانی برای جلوگیری از ورود نامزدها به حواشی غیر مرتبط با بحث اصلی پیش‌بینی نشده بود و همین موضوع باعث شد که زمان زیادی از نشست، صرف اظهارات غیر مرتبط به موضوع مناظره و پاسخ‌گویی به شبهات شود. بماند که بخش عمده ای از زمان  نیز صرف قرعه کشی های متعدد شد. علاوه بر این، اختصاص وقت‌های سه دقیقه‌ای به نامزدها برای پاسخ‌گویی به سوالاتی که تبیین ابعاد مختلف آن به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد، عملا امکان پاسخ‌گویی مناسب را از آن ها سلب کرد و آن ها را به مسیر بیان شعارهای کلی و نمودارهایی که مخاطبان عمومی امکان ارتباط با آن را ندارند، هدایت کرد. موضوع دیگر، طرح سوالات متنوع و غیر یکسان از نامزدها بود. با فرض انتخاب درست سوال و تسلط هر یک از نامزدها به سوال اختصاصی خود، مخاطب باید چگونه متوجه برنامه‌های متفاوت آن ها برای یک موضوع مهم بشود و همزمان بتواند برنامه‌ها را با هم مقایسه کند؟! از سویی گرچه وعده‌هایی داده شد اما جز در معدود موارد، اشاره روشنی به ساز و کارهای اجرای وعده‌ها و برنامه‌ها نشد و نامزدها نتوانستند به ابهامات در این خصوص پاسخ دهند. به نظر می رسد در صورتی که قرار باشد مناظره‌های بعدی نیز به همین منوال پیش برود، طبیعتا اصلی‌ترین فرصت برای ارتباط موثر نامزدها با مردم در شرایطی که امکان برگزاری تجمعات انتخاباتی نیست از بین خواهد رفت و شرایط حاکم بر فضای انتخابات دچار تحول کمی و کیفی محسوسی نخواهد شد.

 واکنش های مجازی به دومین مناظره

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات 1400 نقد و مناظره دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری برنامه ها پاسخ گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 

این مانور با مشارکت ۷۰ نفر کاربر و ۷۰ نفر بازرس و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی با موفقیت برگزار و صورتجلسه‌های نهایی تهیه، تنظیم و خودکار ارسال شد. 

در این مانور هماهنگی تمامی دستگاه‌های الکترونیک اختصاص یافته به شعب اخذ رای به روزآوری و پیکر بندی و آماده‌ی به کار گیری در انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه شدند.

لازم به ذکر است در این مانور فرآیند احراز هویت رای دهندگان با پنج نوع مدرک شناسایی و هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت مورد تمرین قرار گرفت که به صورت کامل قابلیت عملیاتی کسب شد. 

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان برای تعیین دو منتخب از بین چهار کاندید راه یافته به مرحله دوم همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • آنتن شبکه تهران از امشب انتخاباتی می‌شود
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها