Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کامران نظری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از راه‌های دخالت مردم در سرنوشت خود را شرکت آن‌ها در انتخابات و تعیین سرنوشت آینده خود دانست و افزود: این امر از جمله مهم‌ترین نمادهای مردم سالاری در کشور شمرده می شود که در اکثر کشورهای دنیا هم که بر مبنای دموکراسی و به انتخاب سران آن کشورها به انجام می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اظهار داشت:  حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تقویت نظام و حضور تیم قوی در کابینه دولت شده و دولت منتخب خود را موظف به رعایت و اجرای عدالت اجتماعی نموده و زمینه دخالت بیگانگان در کشور را محدود می سازد.

رییس دانشگاه پیام نور قصرشیرین گفت: امام خمینی(ره)   لزوم حداکثری مردم در انتخابات را تکلیف عقلی و شرعی دانست و آن را موجب حفظ جمهوریت نظام می دانستند.

نظری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تایید نظریه امام راحل در خصوص حضور حداکثری در انتخابات، آن را موجب عزت مندی وفاق ملی و اقتدار نظام اسلامی توصیف کردند.

انتخاب مهمترین پست اجرایی شهر دست شوراها است

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی با انتخاب شهردار بزرگ ترین پست اجرایی شهر را انتخاب می کنند.

نظری اظهار داشت: شوراها برنامه های مورد نیاز برای عمران و آبادانی شهر را تدوین می کند که این امر باعث تحقق عدالت اجتماعی محیطی پاکیزه و پیرامون زندگی شخصی افراد شده و می تواند باعث رونق اقتصادی اجتماعی در شهرها و روستاها شود.

او گفت: امام راحل در خصوص اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا فرمودند که "این امر از ضروریات نظام اسلامی در جهت استمرار حکومت اسلامی است" از این رو ما وظیفه داریم در انتخابات  ۲۸ خرداد امسال با حضوری پرنشاط و پرشور در پای صندوق های رای نسبت به انجام این وظیفه اخلاقی و شرعی خود اقدام کنیم.

وی تمامی دانشجویان و اساتید و قشرهای مختلف مردم ا به حضور پرشور در انتخابات امسال دعوت کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قصرشیرین مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قصرشیرین انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قصرشیرین مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه شوراهای اسلامی اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است

  احمد آرامی  بیان کرد: شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گرفته است که بر اساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای شهر و روستا به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده است.

آرامی تأکید کرد: نقش شورا در آبادانی روستا و شهر نقش بسزایی ایفا می‌کند که کلیه کارهای عمرانی در شهر و روستا زیر نظر شورا انجام می‌شود. در روستاها کار عمرانی بر اساس درخواست و مصوبه شورای اسلامی آن روستا به دهیاری روستا ابلاغ می‌گردد و دهیار را موظف به اجرای مصوبه شورا پس از اخذ مجوز کمیته تلفیق که در بخشداری محل انجام می‌شود را می‌نماید .

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا هر چهار سال یکبار بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران با رأی اکثریت مردم که توسط وزارت کشور در ایران و فرمانداری‌ها در شهرها و بخش‌ها انجام می‌گیرد که مردم هر شهر و یا روستا به محل برگزاری و مقر صندوق رأی‌گیری مراجعه و رأی خود را به صندوق می‌اندازند و طبق قانون با نظارت شورای نگهبان و هیئت اجرایی و دیگر بازرسین حاضر صندوق انتخابات انجام و در پایان نامزدهای شورا هر کدام که اکثریت آرا را داشته باشند به‌عنوان شورای شهر یا روستا انتخاب می‌شوند .

آرامی افزود: شورای اسلامی در روستاهایی که جمعیت آن ۲۰۰۰ نفر باشند تعداد اعضای شورا ۵ نفر و روستاهای کمتر از ۲۰۰۰ نفر سه نفر به‌عنوان شورا انتخاب می‌شوند که اعضای شورا از بین خودشان یک نفر رئیس شورا، نائب رئیس و منشی انتخاب می‌کنند و مدت چهار سال به کار شورا ادامه می‌دهند .

وی در خصوص وظیفهٔ شورا افزود: وظیفه شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات روستا و تعیین یک نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به‌عنوان دهیار روستا انتخاب می‌کند تا دهیار کلیه مصوبات شورای اسلامی را که هدف آن پیشبرد و برطرف‌کردن مشکلات روستا مثل انجام روشنایی معابر روستا جمع‌آوری زباله‌ها،،،،،و غیره و آنچه کار عمرانی که در روستا انجام می‌گیرد .

وی افزود: طبق مصوبات شورا باید انجام شود عملکرد شوراها زیر نظر بخشداری محل انجام می‌گیرد که با کمک شورای اسلامی بخش انجام می‌گیرد و تمام مشکلات شوراها توسط بخشدار انجام می‌شود در قانون اساسی کشور برای شوراهای اسلامی روستا هزینه‌ای در نظر گرفته نشده است؛ چون شورای اسلامی روستا یک نهاد مردمی که به دلیل اختیاراتی که در حوزه‌های نظارتی و مدیریتی برعهده دارد.

آرامی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و برجسته مردم‌سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود که هیچ‌گونه دستمزدی از هیچ نهاد دولتی و مردمی دریافت نمی‌کند و برای رضای خداوند و رضایت و آبادانی مردم روستا خدمت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد