Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سال‌های اخیر اقداماتی جهت رفع محرومیت در روستا‌ها انجام شده که تا حدودی در جهت کاهش محرومیت موثر بوده، البته مسئولان باید به دور از هر گونه بوروکراسی اداری به جد پیگیر حل مشکلات روستا‌ها باشند و برطرف کردن مشکلات روستا‌های محروم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«کلاته عرب‌ها» روستایی از توابع بخش مرکزی مشهد در ۱۰۰ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. از جمله مشکلات این مردم نبود امکانات بهداشتی و درمانی، نبود زیرساخت‌های مناسب، کمبود امکانات تحصیلی و فرهنگی، نبود آب آشامیدنی سالم، نبود دفع بهداشتی آب و فاضلاب روستایی و شیوع بیماری‌های انگلی مشترک میان انسان و حیوان است.

مردم نجیب روستای کلاته عرب‌ها با وجود مشکلات فراوان هنوز هم به زندگی در این روستا با امید ادامه می‌دهند و به مهاجرت فکر نکرده‌اند و البته سال‌هاست که چشم انتظار مسئولان برای رفع مشکلاتشان نشسته‌اند.

خواسته و آرزوی مردم روستای کلاته عرب‌ها تامین آب شرب مناسب و داشتن خانه بهداشت فعال و پزشک مستقر. است که دوست دارند به گوش مسئولانی که خود را به خواب زده‌اند برسد. کمبود امکانات بهداشتی و درمانی با حضور گروه‌های جهادی تا حدودی قابل حل است چرا که با حضور مستمر این گروه‌ها بسیاری از مشکلات درمانی مردم رفع می‌شود.

بیشتربخوانید

نذر مهربانی "جهادگران سلامت" در کوچه پس کوچه‌های محروم شهر

اما در این میان گروه‌های جهادی در غیاب مسئولان بیکار ننشسته‌اند و پای کار آمده‌اند تا غبار محرومیت را بزدایند.

طباطبایی سرپرست کانون سلامت خدمت رضوی ضمن برپایی اردوی جهادی متشکل از پزشکان، دنداپزشکان، پرستاران، ماما در روستای کلاته عرب‌ها می‌گوید: متاسفانه مردم روستا از نظر امکانات بهداشتی و درمانی و تامین دارو به شدت در مضیقه هستند، ضمن اینکه سطح آگاهی آن‌ها نسبت به حوزه سلامت بسیار پایین بوده که رفع این مشکل نیز در گروی دادن اطلاعات و آموزش‌های صحیح بهداشتی و درمانی است.

وی ادامه می‌دهد: این اردوی جهادی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه برگزار شد و بیماران هر کدام در زمان مشخصی در مکان ارائه خدمات حاضر شدند تا از هرگونه تجمعی در این شرایط کرونا جلوگیری شود.

طباطبایی گفت: در این اردوی جهادی ۶۵ مورد ویزیت عمومی، ۱۳۰ مورد ویزیت تخصصی، ۲۰۳ مورد غربالگری و آموزش، ۳ مورد ارجاعات آزمایشگاهی، ۲ مورد ارجاعات پاراکلینیک، ۴۲ مورد ویزیت زنان و مامایی، ۶۹ مورد ویزیت دندانپزشکی و ۱۶ مورد ویزیت در منزل برای بیماران سالخورده را داشتیم.

این مقام مسئول در آستان قدس با اشاره به این نکته که موارد خاص و بیماران نیازمند به درمان‌های تکمیلی به مراکز درمانی شهر مشهد ارجاع داده شدند، افزود:به همه بیماران ویزیت شده به تعداد ۲۲۳ مورد به صورت کاملاً دارو به همراه بسته‌های نبات متبرک رضوی و ماسک تحویل داده شد.

منبع:تسنیم
انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه جهادی محرومیت زدایی تامین آب مشکلات اقتصادی بهداشتی و درمانی کلاته عرب ها مورد ویزیت گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجموعه بسیج دانشجویی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین اقدام به برگزاری اردوی جهادی یک‌روزه در مناطق محروم روستای «زاری» از توابع شهرستان اسفراین کرد.

در این اردوی جهادی چند تن از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین، استادان و ۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به مدت یک روز در کارگروه‌های تعلیم و تربیت، فرهنگی و بهداشت با هدف توسعه فرهنگ محرومیت‌زُدایی بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم و پویاسازی مدارس مشغول به فعالیت شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا