Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:16:38 GMT

یک ملت؛ یک آزمون تاریخ‌ساز ...‏

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۶۹۷۲۹

یک ملت؛ یک آزمون تاریخ‌ساز ...‏

ایسنا/همدان کمتر از ۱۰ روز دیگر تا روز سرنوشت ساز برای ایران اسلامی و ملت همیشه در صحنه آن باقی ‏مانده، به طور قطع جمعه ۲۸ خردادماه سرآغازی جدید در تاریخ این مرز و بوم خواهد بود.‏

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در این دوره از انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، از مجموع واجدین شرایط رأی دادن، ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد، ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن و یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۴ مرکز استان کشور به غیر از تهران انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که شهر همدان نیز یکی از این مراکز است.

در شهرستان ملایر نیز لیست نهایی نامزدهای شورای اسلامی شهر ملایر توسط فرمانداری اعلام شده و بر این اساس۱۲۲ نفر برای هفت صندلی دور ششم شورای اسلامی شهر ملایر با هم رقابت می کنند.

اگر در شهر سری به چاپخانه ها بزنید حضور پررنگ و عجولانه کاندیداها را ملاحظه می کنید که تمام دغدغه شان در این روزها چاپ پوستر و بنرشان برای توزیع در ستادها و سطح شهر است.

کم کم ملایر نیز همچون سایر نقاط کشور می رود تا خود را برای آزمونی بزرگ و دشمن شکن آماده کند، ستاد انتخابات در فرمانداری فعال تر از همیشه است و جلسات آموزشی برای اعضای شعب أخذ رأی و عوامل اجرایی روزانه برگزار می شود.

میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات، نشان توانمندی دولت هاست

به گزارش ایسنا، فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه مردم باید به منویات مقام معظم رهبری لبیک گفته و با شور و حرارت بیشتر و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خردادماه عظیم شرکت کنند، گفت: میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات، نشان از توانمندی دولت ها دارد.

قدرت‌الله ولدی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان ملایر افزود: فضای انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به هجمه های زیادی که دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کردند، با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا متفاوت و ملموس است و طی هشت سال گذشته دشمنان بسیار پرقدرت برای مأیوس کردن مردم و ترویج فضای ناامیدی در جامعه وارد شده اند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان این است که ملت ایران دست از حمایت نظام، ولایت فقیه و اعتقادات دینی و فرهنگی خود بردارند اما آنها باید بدانند که مردم ایران همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده و هستند و این یک اصل و اساس در نظام جمهوری اسلامی است.

ولدی بیان کرد: یک دولت قوی و مقتدر و دولتی که بتواند در عرصه های بین المللی حاضر شود و مقابل دشمنان بایستد، نیاز به پشتوانه قوی مردمی دارد و اگر مردم می خواهند از دولت، مسئولان و وزرا مطالبه گری کنند، باید حضور حداکثری در پای صندوق های رأی داشته باشند.

رقابت ۱۷۷ نفر برای کسب کرسی های شوراهای شهر

وی ادامه داد: شهرستان ملایر دارای شش شهر شامل ملایر، ازندریان، سامن، جوکار، زنگنه و اسلامشهر آق گل است که ۱۹۵ داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۹۶۰ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا برای حدود ۱۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط تشکیل شورا، ثبت نام کردند.

فرماندار ملایر مطرح کرد: پس از بررسی صلاحیت ها، از ۱۹۵ داوطلب، پنج نفر انصراف دادند، صلاحیت ۱۴ داوطلب احراز نشد که با تأیید هیئت مرکزی نظارت بر شوراهای اسلامی و اعلام وزارت کشور، صلاحیت هشت نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان تأیید شد و در مجموع ۱۷۷ نفر برای کسب کرسی های شوراهای اسلامی شهر در شش شهر تابعه با هم رقابت می کنند که عصر روز گذشته آگهی و اسامی آنها منتشر شد.

وی گفت: از ۹۶۰ داوطلبی که برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در این شهرستان ثبت نام کردند، ۳۲ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۸ نفر انصراف دادند و در نهایت ۹۰۷ نفر تأیید شدند و در این دوره از انتخابات برای نخستین بار است که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان صاحب شورا می شوند.

فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: با ابتکاری که دوره گذشته انتخابات در تبلیغات انتخاباتی داشتیم، در این دوره نیز با همکاری شهرداری ملایر، ۵۰ نقطه برای تبلیغات شوراهای اسلامی شهر در سطح شهر تعیین شده که خارج از رینگ مرکزی شهر است.

وی یادآور شد: تعدد ستاد انتخاباتی برای داوطلبان ریاست جمهوری هیچ منعی ندارد، به شرط آن که خارج از رینگ مرکزی شهر باشد، برای داوطلبان شوراهای اسلامی شهر نیز با توجه به منطقه شهرداری، داوطلبان مجاز به برپایی یک ستاد هستند.

ولدی با تأکید بر اینکه نظارت کامل روی فعالیت ستادهای انتخاباتی در سطح شهرستان داریم و با هر گونه تخلف انتخاباتی طبق قانون برخورد می شود، گفت: تمام زیرساخت های لازم برای حضور حداکثری مردم ملایر در پای صندوق های رأی مهیاست و تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان از ۲۱۴ شعبه به ۲۳۰ شعبه افزایش یافته و تعداد صندوق های رأی از ۲۳۵ به ۲۹۰ صندوق رسیده است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی پروتکل ها و اصول بهداشتی در شعبه های اخذ رأی رعایت می شود، اظهار کرد: به طور قطع امسال نیز مردم ولایتمدار ملایر با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رأی حماسه خلق می کنند.

تأیید صلاحیت هشت نفر از داوطلبان شوراهای شهر

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد انتخابات شهرستان ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام دغدغه مجریان انتخابات در ملایر حضور حداکثری مردم است، گفت: صلاحیت هشت نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در شهرستان ملایر تأیید شد.

حسین فارسی افزود: پس از تأیید صلاحیت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و اعلام وزارت کشور، صلاحیت هشت نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان تأیید شد که چهار نفر مربوط به شهر ملایر، دو نفر شهر زنگنه، یک نفر شهر جوکار و یک نفر شهر ازندریان است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر اظهار کرد: پس از تأیید هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات این شهرستان در زمینه داوطلبانی که شهرت اجتماعی دارند، انتشار آگهی داوطلبان شوراهای اسلامی انجام و کد انتخاباتی آنها اعلام شد.

وی ادامه داد: داوطلبان شوراهای اسلامی از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته تا ۲۶ خرداد فرصت انجام تبلیغات دارند و با توجه به منطقه شهرداری ملایر، داوطلبان مجاز به برپایی یک ستاد، خارج از رینگ مرکزی شهر هستند و زدن داربست، استفاده از بلندگو و برگزاری تجمع و مراسم سخنرانی در ستادها ممنوع است و با هر گونه تخلف به شدت برخورد می شود.

فارسی اضافه کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با شهرداری ملایر، ۴۵ نقطه در نقاط مختلف شهر برای نصب پوستر تبلیغاتی داوطلبان شورای اسلامی شهر ملایر درنظر گرفته شده و نصب هر گونه عکس و پوستر بر در و دیوار شهر ممنوع است.

وی تصریح کرد: تمام دغدغه و اهتمام دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی و برگزاری انتخاباتی سالم، در امنیت کامل و با مشارکت حداکثری با محوریت قانون‌مداری، بی طرفی کامل و تشویق مردم برای حضور حداکثری است.

مردم با دقت انتخاب کنند

یک فرهنگی بازنشسته و شهروند ملایری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط حساس کنونی مطرح کرد: مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری را با دقت و حساسیت دنبال می کنم و از سوی دیگر در بحث شورای شهر نیز روی روزمه و برنامه های کاندیداها متمرکز شده ام.

احمد گودرزی به وضعیت و شرایط دشوار مردم در بحث تأمین معیشت، مشکلات تورم، بیکاری جوانان و کاهش آمار ازدواج و افزایش بزه های اجتماعی طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: دولت جدید کار دشواری در پیش دارد و باید بتواند با درایت مشکلات را حل و زمینه گشایش و رفاه حال ملت را فراهم سازد.

وی بر لزوم حضور با بصیرت و آگاهانه مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد و افزود: امروز همه دشمنان، معاندین و بدخواهان انقلاب و نظام در تلاش هستند تا ملت ایران در آزمون انتخابات نمره قبولی نگیرند و حضوری کمرنگ داشته باشند بنابراین همه باید پای کار بیایند.

این شهروند ملایری با تأکید بر اینکه هر رأی مردم، سرنوشت چهار سال آینده کشور و شهر را رقم می زند و در زندگی تک تک آحاد جامعه اثر می گذارد، تصریح کرد: مردم باید به دور از احساسات، با دقت انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا؛ انتخابات عرصه‌ای است که از طریق آن می‌توانیم نقش مهم خود را در ناکام گذاشتن فتنه‌ دشمنان و بدخواهان ایران و ایرانی به خوبی ایفا کنیم. اکنون یک ملت در مقابل یک آزمون تاریخ ساز قرار گرفته اند و چشم جهانیان به ما دوخته شده تا نتیجه را برای ساخت فردا رقم بزنیم.

پس می طلبد برای خود، خانواده خود و آینده فرزندان این سرزمین با قدرت و با بصیرت در این آزمون شرکت کنیم و یادمان باشد برای پابرجایی این کشور، خون چند هزار شهید جاری شده تا امروز من و شما آزادانه تاریخ را با دستان خود ورق بزنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ شوراي شهر انتخابات شورای ششم داوطلبان شوراهای اسلامی شهر انتخابات شوراهای اسلامی نفر از داوطلبان شوراهای شوراهای اسلامی شهر پای صندوق های رأی ستاد انتخابات شهرستان ملایر حضور حداکثری صلاحیت هشت شهر ملایر تأیید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات

کنکور هنر ۱۰۳ در دو نوبت برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، کنکور هنر یکی از آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش هست.

ثبت نام کنکور هنر ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کنکور اردیبهشت هنر ۱۴۰۳ با تاریخ نام نویسی کنکور دیگر رشته‌ها یکسان و در فصل پاییز و آذر ماه بود.

تاریخ کنکور هنر

نوبت اول کنکور هنر ۱۴۰۳ در ۶ اردیبهشت‌ماه و نوبت دوم این آزمون در ۷و ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

زمان کنکور اردیبهشت هنر ۱۴۰۳

آزمون سراسر داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ششم اردیبهشت، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ششم اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه، هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

آزمون سراسری ۱۴۰۳

فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ و ۱۴ بسته می‌شود.

رشته‌های کنکور هنر

کنکور هنر شامل رشته‌های مختلفی ازجمله سینما، موسیقی (نوازندگی موسیقی جهانی، نوازندگی موسیقی ایرانی، آهنگسازی) طراحی صنعتی، نقاشی، ارتباط تصویری (گرافیک)، عکاسی، تئاتر (بازیگری-کارگردانی، ادبیات نمایشی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی)، مجسمه سازی و … است.

زمان پاسخ گویی به سوالات کنکور هنر ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور آزمایشی هنر شرکت می‌کنند، باید به ۱۰۰ سوال در بازه زمانی ۱۱۵ دقیقه پاسخ دهند. فقط یک دفترچه در اختیار داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می‌گیرد که شامل ۵۰ پرسش درک عمومی هنر، ۳۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۲۰ سوال خلاقیت تصویری و تجسمی می‌شود.

جزئیات سوالات دفترچه کنکور هنر
۵۰ سوال از درس درک عمومی هنر (سوالات ۱ تا ۵۰)
۳۰ سوال از درس درک عمومی ریاضی فیزیک (سوالات ۵۱ تا ۸۰)
۲۰ سوال از درس خلاقیت تصویری (سوالات ۸۱ تا ۱۰۰)

آزمون عملی کنکور هنر

برخی رشته‌های کنکور هنر دارای آزمون عملی نیز هستند، درواقع نتیجه کنکور و پذیرش داوطلب در دانشگاه موردنظر را تراز کنکور تئوری، سوابق تحصیلی و نمره آزمون عملی تعیین می‌کند.

داوطلب باید پس از شرکت در کنکور تئوری نسبت به ثبت نام برای آزمون عملی اقدام کنند، هر شخص می‌تواند در دو آزمون عملی ثبت نام کند و با توجه به رشته انتخابی یک پروژه عملی را به پایان برسانند.

در روز امتحان فرد باید همراه با مدارک و وسایل لازم در جلسه حضور پیدا کرده و پروژه عملی خواسته شده را به پایان برساند، برای مثال ممکن است از داوطلبان گرافیک این طور خواسته شود که یک پارک را در صد سال آینده طراحی کنند.

کد خبر 747798

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود