Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «اقدامات و برنامه‌های حوزه ارتباط با جامعه و صنعت» از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزرات علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

به گزارش برنا؛ محمدسعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: همکاری میان بخش‌های صنعتی و دانشگاه‌ها بدون شک یکی از زمینه‌هایی است که در همه کشورها مطرح بوده و می‌تواند تأثیری تعیین کننده در اقتصاد و صنعت کشور داشته باشد، لذا برقراری ارتباط منسجم و سازمان‌یافته بین صنایع و دانشگاه‌ها یکی از نیازهای اساسی کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این ارتباط به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را هم‌راستا با نیازهای جامعه و صنعت نموده و متخصصان و پژوهشگرانی را پرورش دهند که به معنای واقعی بتوانند نیازهای صنعت را برآورده کنند. در سال‌های اخیر همکاری‎های دانشگاه و صنعت در برخی زمینه‌ها دستاوردهای مهمی برای کشور به ارمغان آورده است، اما هنوز هم اقدامات بسیار مهمی وجود دارد که انجام آن‌ها می‌تواند باعث هم‌افزایی و همکاری بیشتر دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی شود.

 سیف در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در این راستا دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور نیز اقدامات مناسبی را آغاز و برنامه‌ها و الگوهای مفیدی در جهت توسعه قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت، بهبود دوره‌های کارآموزی، اشتغال فارغ التحصیلان، کمک به رفع چالش‌های ملی و موارد مشابه تعریف و اجرا نموده‌اند، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور معاونان پژوهش و فناوری وزارتخانه‌ها، مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مختلف با هدف بهبود وضعیت ارتباط با جامعه و صنعت، آسیب‌شناسی ارتباط میان دانشگاه و صنعت، به اشتراک‌گذاری تجارب موفق و بررسی پیشنهادات مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی در تقویت این ارتباط از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور در گزارش حاضر خلاصه‌ای از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان شده است.

 سیف در پایان افزود: مسلماً پیشبرد این برنامه‌ها بدون همکاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی میسر نبوده و این مراکز نقش بسزایی را ایفا نموده‌اند. امید است با همکاری و مساعدت همکاران و بخش‌های مرتبط شاهد هم‌افزایی بیشتر و اثربخشی این اقدامات در جهت توسعه هر چه بیشتر ارتباط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت باشیم.

گفتنی است فایل کتاب اقدامات و برنامه‌های حوزه ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طریق لینک زیر قابل دانلود است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارتباط با جامعه و صنعت برنامه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۶۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه