Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:11:47 GMT

اهالی فرهنگ و هنر در انتخاب اصلح به مردم کمک کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۰۳۵۳

اهالی فرهنگ و هنر در انتخاب اصلح به مردم کمک کنند

حجت الاسلام طالبی مازندرانی با بیان اینکه انتخابات به ظاهر یک رای دادن ساده است اما در معنا سرنوشت یک کشور را تعیین می کند، گفت: اهالی فرهنگ و هنر مردم را به مشارکت در انتخابات و رای دادن به فردی اصلح ترغیب کنند.

«حجت الاسلام صادق طالبی مازندرانی» در مورد نقش اهالی فرهنگ و هنر در انتخابات به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: هر هنرمندی تلاش می کند هنرش را به بهترین شکل ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال نقاش زمانی که می خواهد نقشی بکشد، ایده پردازی می کند تا بتواند طرح زیبایی را خلق کند. اهالی فرهنگ و هنر نیز باید زیبایی ها را به مردم نشان دهند. خداوند متعال در قرآن کریم مکرر به پیامبران گفته است که زیبایی های پرستش و عبادت را برای مردم بیان کنید تا مردم با خدا بهتر آشنا شوند. در قرآن آمده است که دنبال نمره بالاتر باشید، به زبان امروز یعنی اصلح. بر این اساس اهالی فرهنگ و هنر باید اصلح را با زبان حقیقت، هنر و قرآن به مردم معرفی کنند تا مردم دنبال بهتر باشند یعنی کسی که بتواند سازندگی و پیشرفت مملکت را رقم بزند و مشکلات را حل کند. 

 

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر باید آگاهی مردم را نسبت به کاندیداها افزایش دهند؛ به عنوان مثال در این دوره هفت کاندیدای بزرگوار برای ریاست جمهوری مطرح شدند. باید تحقیق و بررسی کرد که نمره کدام بالاتر است، کدام یک بهتر می تواند مشکلات مردم را حل کند، کدام یک بهتر می تواند مدیریت داشته باشد و کشور را به پیشرفت و جایگاه بالاتری برساند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش اهالی فرهنگ و هنر در حضور پررنگ مردم در انتخابات اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر اعم از محقق، نویسنده، هنرپیشه، خبرنگار و مبلغ دینی در جامعه الگو هستند. از هر یک از این افراد الگوبرداری می شود. اهالی فرهنگ و هنر بهترین اهرم هستند و می توانند دیگران را ترغیب کنند؛ به عنوان مثال خبرنگار خبری را در سایت قرار می دهد. 10 هزار نفر آن خبر را می بینند. اگر از آن تعداد فقط هزار نفر تحت تاثیر قرار گیرند و الگوبرداری کنند و به 50 نفر آن مطلب را بگویند، 50 هزار نفر تحت تاثیر یک خبر قرار می گیرند. اهالی فرهنگ و هنر به نوعی به عنوان الگو مطرح هستند، بر این اساس باید در انتخابات مردم را آگاه کنند تا آنها بتوانند فردی اصلح و بهتر را انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام طالبی مازندرانی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان هستند که الگویشان بازیگر ،فوتبالیست، نویسنده و شاعر است. بر این اساس وظیفه اهالی فرهنگ و هنر سنگین است. اهالی فرهنگ و هنر می توانند جوانان را تحت تاثیر قرار دهند. مردم هم به اهالی فرهنگ و هنر اعتماد دارند. بر این اساس این عزیزان باید با تفکری درست، الگویی زیبا را ارایه دهند و مردم را به شرکت در انتخابات و رای دادن به فردی اصلح و بهتر ترغیب کنند.

 

نویسنده کتاب هایی هچون بانوی کرامت، مسافر عشق، نوروزنامه، صحیفه حسینی، مصیبت نامه حضرت ابوالفضل (ع)، فضایل حضرت زینب و طب الائمه خاطرنشان کرد: انتخابات به ظاهر یک رای دادن است اما در معنا سرگذشت یک کشور را تعیین می کند. متاسفانه گاهی ما متوجه اهمیت انتخابات نیستیم. سرگذشت جامعه با یک برگه کاغذ رقم می خورد. خواهش می کنم از همه هموطنان که تلاش کنند انتخابات پرشور برگزار شود. در برخی از کشورها شرایط بدتر از کشور ماست اما مردم در انتخابات شرکت می کنند. مردم بعضی کشورها آسایش و آرامش ما را ندارند اما رای می دهند. مطمئنا با شرکتی پرشور در انتخابات، ایران پیشرفته تر خواهد شد. کشور ما کشور صاحب الزمان است و رهبری داریم عزیزتر از جان و باید به فرمایشات ایشان لبیک گفت، در انتخابات شرکت کرد و فردی اصلح را برای کشور انتخاب کرد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات و اهالی فرهنگ مریم داوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات اهالی فرهنگ و هنر بر این اساس فردی اصلح رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم

فعال سیاسی اصولگرا بر مشارکت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کار نیمه‌تمام را تمام کنیم و آرایش سیاسی مجلس را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی‌مانده تکمیل کنیم تا مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمد داشته باشیم.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان مشارکت در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به تجربه مرحله دوم انتخابات‌های گذشته قاعدتاً با کاهش مشارکت روبرو خواهیم بود چرا که معمولاً در مرحله دوم انتخابات‌ها، انگیزه مردم برای حضور اندکی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور فهرست‌های انتخاباتی در این مرحله، افزود: با توجه به وجود فهرست‌های انتخاباتی متعددی که می‌توانند سازمان رأی مناسبی داشته باشند و به واسطه این سازمان رأی افراد بیشتری را وارد انتخابات کنند، انتظار می‌رود حد نرمالی از مشارکت را داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: همواره گفته‌اند کار را کسی کرد که تمام کرد؛ بنابراین در انتخاب هم باید کار نیمه تمام را تمام کنیم و مراحل سیاسی را با انتخاب ۴۵ نماینده باقی مانده تکمیل کنیم تا آرایش سیاسی مجلس کامل شده و مجلسی با پشتوانه مردمی قوی و در عین حال کارآمدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به آرایش سیاسی نمایندگان منتخب فعلی که غالباً از طیف اصولگرایی هستند، یادآور شد: اصولگرایان در اصول اختلاف ندارند و همگی متعهد به آرمان‌های انقلاب و تبعیت از امام و رهبری هستند اما مشی‌های سیاسی مختلفی دارند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه سلایق مختلف سیاسی با مشی‌های مختلف به مجلس ورود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در بین مشی‌های سیاسی اختلاف نداشته باشند همه چیز خوب است اما اگر اختلافات سیاسی منجر به نزاع‌های سیاسی شود و به تبع آن باعث کارشکنی و اختلاف و یاس و ناامیدی شود، باید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: نباید عده‌ای پس از انتخاب شدن، از جناح سیاسی خود سوءاستفاده کرده و یاس و ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند.

کد خبر 750579

دیگر خبرها

  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند