Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: با توجه به تعطیلی های اجباری دانشکده های دندانپزشکی به دلیل پیک های شیوع کرونا و پیشنهاد تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی مبنی بر تغییر مهلت فراغت از تحصیل دانشجویان سال آخر دندانپزشکی که قصد شرکت در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۰ را دارند و موافقت معاون آموزشی وزارت بهداشت، این مهلت تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو مهلت فراغت از تحصیل دانشجویان سال آخر دندانپزشکی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ تغییر یافت.

به گزارش مهر، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود. ثبت نام آزمون از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۳ خردادماه آغاز و ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی:

داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:

۱. مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت» مصوب ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند. داوطلبان برای آگاهی دقیق از جزئیات آیین نامه سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مراجعه کنند.

توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه»، «ز» و «ی» ماده ۳ این آیین نامه و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آئین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.

۲. دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان). این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

۳. دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های اعلامی را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

تبصره: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد.

تبصره: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

تبصره: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت متبوع، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

۴. داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغ التحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

کد خبر 5230655

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دستیاری دندانپزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دندانپزشکی دانش آموختگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری ساماندهی آموزش عالی انتخابات 1400 دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دوره دکتری دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی مراکز مشاوره جذب هیات علمی پایان نامه آزمون دکتری تخصصی آزمون دستیاری فوق تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجویان سال آخر فراغت از تحصیل شرکت در آزمون آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از ۸ لغایت ۱۶ اردیبهشت با مراجعه به سایت گلستان نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

برای تغییر محل آزمون در ابتدا ضروری است که دانشجویان نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند تا گزینه تغییر محل آزمون برای آنها فعال شود.

اگر دانشجویی قصد تغییر محل آزمون خود را ندارد و می‌خواهد در همان مرکز محل تحصیل امتحان دهد، نیازی به انجام این عملیات ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری