Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@11:41:00 GMT

گونه دلتای کرونا باعث دیابت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۱۴۲۳

گونه دلتای کرونا باعث دیابت می‌شود

ایران اکونومیست-در تازه‌ترین خبر از کرونا، پزشکان از ارتباط میان گونه دلتای کرونا با دیابت سخن می‌گویند.

همچنان گونه دلتای کرونا که نخستین بار در هند مشاهده شد، در این کشور وحشت می‌آفریند؛ به طوری که در تازه‌ترین تحول، پزشکان از ارتباط میان این گونه با بیماری‌های خطرناک دیگر سخن می‌گویند.

بر اساس این گزارش، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس به نقل از پزشکان هندی اعلام کرد سویه جدید «دلتا» یا همان «B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱.۶۱۷» سبب وارد آمدن آسیب بی سابقه‌ای به لوزالمعده (پانکراس) می‌شود؛ به طوری که این مسأله سبب بروز بیماری ناگهانی دیابت شده و سطح گلوکز خون را افزایش می‌دهد که همین نیز به نوبه خود سبب شیوع «قارچ سیاه» می‌شود.

گونه دلتای کرونا

آسیب به سلول‌های لوزالمعده

در همین ارتباط، دکتر کوتالکار «Kothalkar»، در بیمارستان «سون استار» (Seven Star) در ناگپور هند اعلام کرد این سویه جدید سبب آسیب رساندن به سلول‌های بتا در لوزالمعده که انسولین تولید می‌کند و سطح گلوکز خون را تنظیم می‌کند، خواهد شد.

او افزود: حدود ۴۰ درصد از بیماران پس از ابتلا به کرونا در موج دوم همه گیری، دچار دیابت شدند.

پزشکان تاکید کردند که تشخیص به موقع، از جمله آزمایش منظم گلوکز خون در بین افراد بهبود یافته از کرونا، برای جلوگیری از گسترش بیماری «قارچ سیاه» بسیار مهم است.

برخی پژوهش‌ها که در مجله پزشکی انگلیس و مجله نیچر (Nature) به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد ابتلا به دیابت ممکن است تنها به سویه دلتای کرونا محدود نباشد. این پژوهش‌ها نشان از شواهد متعدد ارتباط ابتلا به گونه‌های مختلف کرونا و دیابت دارد؛ به طوری که ۵ تا ۱۴ درصد از بیماران در بیمارستان از این مورد رنج می‌برند.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی از به کارگیری روش نامگذاری جدیدی برای اشاره به سویه‌های ویروس کرونا که در کشور‌های مختلف شناسایی شده اند، خبر داده بود.

بنابر اعلام این سازمان، از این پس از حروف الفبای یونانی به جای نام بردن از کشور محل شناسایی سویه استفاده خواهد شد.

بر این اساس، سویه ویروس کرونا که در انگلیس شناسایی شده، سویه آلفا نامگذاری شده است. سویه‌های شناسایی شده در آفریقای جنوبی و هند هم به ترتیب بتا و دلتا نامیده شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!