Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (چهارشنبه ) ایرنا, این منابع در گفت وگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفتند که این اقدام به دنبال انتشار فایل صوتی سرباز اسرائیلی صورت می گیرد که از سوی حماس در غزه اسیر شده است.

آنها خاطرنشان کردند که متقاعد کردن گردان های القسام برای برداشتن این گام مدت زیادی طول کشید، زیرا در ابتدا این اقدام را در تعارض با شروط خود در معامله (توافق آزادگان) سال ۲۰۱۱ می دانند که در آن شرط شده بود که ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی در مقابل سرباز اسرائیلی به نام «شالیط» آزاد شود که بعدها رژیم صهیونیستی بار دیگر شماری از اسرای آزاد شده را بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مصری افزودند که مقامات حماس تاکید کردند که فایل صوتی فاش شده به معنای چشم پوشی از هیچ یک از شرایط یا خواسته های آنها نیست.

این منابع گفتند که رهبران سازمان های امنیتی «شاباک» و «موساد» در راس این هیأت اسرائیلی به قاهره می آیند تا در مورد معامله و مراحل آن صحبت کنند و این اقدام فرصت مناسبی برای معامله ای است که اجرای آن بیش از ۷ سال مسکوت مانده است.

منابع همچنین فاش کردند که طرف اسرائیلی قبل از پذیرفتن این پیشنهاد شرط کرد که حماس دیگر هیچ یک از سربازان اسرائیلی را به اسارت نگیرد اما حماس تأکید کرد که شاخه نظامی این جنبش آن را نخواهد پذیرفت.

یک هیات سیاسی از حماس متشکل از «مروان عیسی» رئیس ستاد گردان های قسام،«صالح العارودی» معاون رئیس دفتر این جنبش، «موسی ابو مرزوک» معاون دفتر امور خارجه و عده ای از اعضای این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش نیز دیروز (سه شنبه) در پاسخ به دعوت مصر برای گفت وگو درباره تحولات مختلف سیاسی و میدانی مربوط به جنگ اخیر غزه وارد قاهره شد.

گردان‌های القسام یکشنبه شب فایل صوتی متعلق به یک سرباز صهیونیستی بازداشتی در غزه را منتشر کردند که وی از مقامات رژیم صهیونیستی خواسته بود که برای آزادی و بازگشت او نزد خانواده اش تلاش کنند.

در آخرین پرونده تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، "شالیط" نظامی صهیونیست با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شد.

این تبادل به "توافق احرار" (توافق آزادگان) سال ۲۰۱۱ مشهور شد که بعدها رژیم صهیونیستی مجدداً شماری از اسرای آزاد شده را بازداشت کرد.

برچسب‌ها اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، خلیل الحیة، نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه و رئیس دفتر روابط اسلامی ـ عربی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که این جنبش امروز (شنبه) پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به پیشنهادهای خود در خصوص آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا را دریافت کرده است.

در این بیانه بر پایبندی حماس به خواسته‌های خود و خواسته‌های ملت فلسطین در خصوص آتش بس دائم، عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت آوارگاه به منازل خود و همچنین افزایش ورود امداد و کمک‌های بشردوستانه و آغاز بازسازی غزه تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که حماس برای امضای هرگونه توافق حقیقی در خصوص تبادل جدی و حقیقی اسرا میان طرفین آماده است.

رسانه‌های عبری دیروز (جمعه) اعلام کردند که مذاکرات با هیئت مصری که به سرزمین‌های اشغالی سفرکرده بودند به صورت مثبت پایان یافت.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که مذاکرات جدی و مهم بود و هیئت مصری بعد از تاکید رژیم اسرائیل بر جدیت خود برای ورود به رفح در جنوب نوار غزه، آمادگی خود را برای فشار بیشتر به حماس به منظور پیش قدم شدن در تبادل اسرا اعلام کردند.

 

دیگر خبرها

  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم
  • حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره