Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: پنج هزار دستگاه خودرو به علت تخلف‌هایی همچون نداشتن بیمه نامه، گواهینامه، بالا بودن میزان خلافی و ناتوانی راننده در پرداخت جریمه و هزینه پارکینگ، هم اینک در پارکینگ‌های استان همدان توقیف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برخی از رانندگان پس از خرید قولنامه‌ای وسیله نقلیه، خودروی آن‌ها توقیف شده و به علت نداشتن مدارک کافی از جمله سند و کارت خودرو، دسترسی نداشتن به مالک یا همکاری نکردن مالک اصلی برای ترخیص، در پارکینگ مانده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با حذف فرآیند‌ها و تشریفات، زمینه را برای ترخیص خودرو‌های رسوبی تسهیل کرده و مالکان می‌توانند با مراجعه به ۲۱ دفتر خدمات الکترونیک برای ترخیص خودرو اقدام کنند.

فکری عنوان کرد: برخی از خودرو‌ها به علت اینکه راننده آن گواهینامه نداشته توقیف شده است که اکنون مالکان این وسیله نقلیه می‌توانند با آوردن فردی که دارای گواهینامه رانندگی است نسبت به ترخیص خودرو اقدام کنند.

او افزود: جریمه خودرو‌ها به علت پرداخت نشدن ۲ برابر شده بود که در این طرح جریمه به حالت نخست بازمی گردد همچنین در صورت ناتوانی فرد برای پرداخت یکجا، جریمه به صورت اقساطی دریافت می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تاکید کرد: برای ترخیص وسیله نقلیه نیازی به پرداخت عوارض شهرداری، هزینه طرح ترافیک و هزینه‌های آزادراهی نیست همچنین این طرح شامل خودرو‌هایی که با دستور قضایی توقیف شده است، نمی‌شود مگر اینکه دستور رفع توقیف از سوی قاضی صادر شود.

فکری با بیان اینکه خودرو‌هایی که در سن فرسودگی قرار دارند مشمول این طرح نمی‌شوند گفت: امکان ترخیص سواری و کامیون‌هایی با سن بالای ۲۵ سال و سواری دولتی، اتوبوس برون شهری و مینی بوس بالای ۱۵ سال و تاکسی، اتوبوس درون شهری و موتورسیکلت بالای ۱۰ سال وجود ندارد.

او افزود: کمتر از یک درصد خودرو‌های توقیفی در سن فرسودگی قرار دارند و این قبیل خودرو‌ها به صورت اوراقی تحویل مالکان می‌شوند.
انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی خودروهای فرسوده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان برای ترخیص توقیف شده خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید