Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال کاهش حاشیه‌های سود پالایشگاهی در چین و سایر نقاط آسیا تا ۰.۰۳ درصد، واردات نفت چین هم با هدف پایین آوردن تولید سوخت کاهش یافته است.

به گزارش برنا به نقل از اویل پرایس، واردات نفت خام چین 3 درصد کاهش یافته که نتیجه تلاش دولت برای پایین آوردن تولید سوخت است. چین ذخایر مازاد سوخت در اختیار دارد و از شرکت نفت دولتی پتروچاینا خواسته تجارت نفت با پالایشگاه‌های مستقل را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تلاش برای کاهش تولید سوخت از آنجا ناشی می‌شود که حاشیه‌های سود پالایشگاهی نه تنها در چین بلکه در سایر نقاط آسیا هم تقریباً تا صفر کاهش یافته است. حاشیه‌های سود پالایشگاهی از 1.56 دلار در هر بشکه در ماه آوریل تا 0.03 دلار در هر بشکه در اواسط ماه مه سقوط کرده است.

 البته سود پالایشگاهی از آن زمان رو به رشد بوده و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال جاری میلادی با گسترش بیشتر واکسیناسیون کرونا و بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت، افزایش بیشتری داشته باشد.

 پکن در همین حین، کنترل سهمیه‌های واردات نفت خام را سخت‌تر کرده است. پکن در ماه گذشته یک اطلاعیه فوری برای شرکت‌های دولتی نفت فرستاد و از شرکت‌های سینوپک، شرکت ملی نفت دریایی چین (CNOOC)، شرکت سینوکم، چم چاینا و شرکت صنایع شمال چین خواست اطلاعات خود را در مورد نحوه مصرف نفت خامی که وارد کرده‌اند در اختیار کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات قرار دهند و مشخص کنند آیا این نفت خام را به سایر شرکت‌های داخلی فروخته‌اند یا نه.

 خرید سالانه نفت توسط شرکت‌های دولتی چین 12 تا 16 میلیون تن کاهش یافته که برابر با حدود 240 تا 320 هزار بشکه در روز است.

 دولت چین مسئله تولید آلاینده‌های کربن را بسیار جدی گرفته و واردات بالای نفت خام و صادرات بالای سوخت پالایش شده را موقتی پیش‌بینی می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا واردات دولت چین نفت آسیا دلار رشد واکسیناسیون پکن کربن پالایش چین رشد نفت واردات آسیا سود پالایشگاهی واردات نفت کاهش یافته نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال در بازرسی ماموران انتظامی این فرماندهی از یک شرکت خبر داد.

ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در بازرسی مأموران انتظامی کشف شد.

وی افزود: در راستای طرح مقابله با سوخت و فراورده‌های نفتی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، با انجام اقدامات میدانی از نگهداری سوخت قاچاق در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: مأموران با هماهنگی مرجع قضائی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند ۳۵ هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد را کشف کنند.

کاکاوند با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را ۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 751007

دیگر خبرها

  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد