Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:54:30 GMT

انتخابات مظهر حضور مردم است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۱۸۲۲

انتخابات مظهر حضور مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، انتخابات به معنای واقعی کلمه فرصت مهمی برای ایران عزیز و عاملی بی‌بدیل برای استحکام پایه‌های نظام است. از همین رو ائمه جمعه نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور اصلح و انتخابات پیشروی بسیار حساس هستند و این موضوع را به جد دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تشویق و ترغیب بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و ادامه داد: رئیس‌جمهور آینده باید درباره اهدافی که در پیش روی دارد، قاطع باشد و در قاطعیت طوری عمل کند که از سوی مردم مورد سوال قرار نگیرد؛ بنابراین داشتن برنامه و عمل به آن باید در اولویت رئیس‌جمهور آینده باشد.

امام جمعه محمدشهر کرج از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست که از سخنان و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه فکری و بدون در نظر گرفتن امکانات و یا بدون اطلاع از آنها حتماً پرهیز کنند.

وی با اشاره به ارتباط صمیمی ائمه جمعه با اقشار مختلف جامعه تأکید کرد: کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند باید یک برنامه واقعی ارائه دهند به‌گونه‌ای که کارشناسان با شنیدن این برنامه، آن را تصدیق کنند. زیرا مردم همیشه از ائمه جمعه سوال می‌کنند، چرا کسی به فکر گرانی و مشکلاتی پیش آمده نیست؟

حجت‌الاسلام میراحمدی با بیان اینکه ائمه جمعه انتظار دارند رئیس‌جمهور آینده با صلابت و قاطعیت باشد، یادآور شد: این موضوعی است که رئیس‌جمهور آینده باید نسبت به آن تصمیم بگیرد و پیگیر جدی آن باشد تا به نتیجه برسد.

انتخابات از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور است

وی، ولایی بودن رئیس‌جمهور را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: رئیس‌جمهور باید در کار و تصمیم‌گیری خودش طوری عمل کند که اگر سرکارآمد و قاطعیت در کار داشت و مطلبی را رهبری بیان فرمودند با قاطعیت به آن عمل کند تا مورد سوال قرار نگیرد، در دوره‌های گذشته شاهد برخی اتفاقاتی بودیم که رئیس‌جمهور خلاف خواسته مردم و رهبری رفتار می‌کرد و این سبب نگرانی عموم جامعه شد.

امام جمعه محمدشهر کرج، انتخابات ریاست جمهوری را از بُعد داخلی و بین‌المللی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: انتخابات از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور است، چراکه مردم وارد میدان و کار می‌شوند. در دستگاه اجرایی کشور یک نوسازی به وجود می‌آید و دستگاه اجرایی کارش خیلی سنگین است و انتخابات یک نفس جدیدی به دستگاه اجرایی خواهد داد.

وی با بیان اینکه از نظر وجهه خارجی انتخابات و حضور و مشارکت مردم نشان‌دهنده اقتدار ملی است، متذکر شد: امکانات دفاعی مهم است اما بیش از همه این‌ها مردم یک کشور و ملت به آن سرزمین اقتدار می‌دهند؛ بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد و انتخابات مظهر حضور مردم است.

کد خبر 5230705

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شهرستان کرج انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر گرگان اردبیل مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی خطبه های نماز جمعه قیام 15 خرداد ایلام عکس استانها امام خمینی ره رئیس جمهور آینده ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است